skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
طرح توجیهی تولید فریم عینک

طرح توجیهی تولید فریم عینک

طرح توجیهی تولید فریم عینک

شرکت بامداد قرن دانش در سال گذشته بعنوان مشاور شرکت بین المللی زیبادید مکران منطقه آزاد چابهار (سهامی خاص)  برای تدوین طرح توجیهی تولید فریم عینک انتخاب گردید. قرار است که این طرح در سال 1400 و با ظرفیت تولید 2،000،000 عدد طی دو شیفت کاری در سال اجرا گردد. تعداد پرسنل مورد نیاز کارخانه در مجموع 16 نفر پیش بینی شده اند.

این شرکت جواز تأسیس خود را از سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار اخذ نموده است. برای اجرای طرح قطعه زمینی با متراژ حدود 8،000 مترمربع در نظر گرفته شده است. ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز برای اجرای طرح از چین خریداری شده است. برخی دستگاه ها و تجهیزات نیز از داخل کشور تأمین می گردد.

هزینه های ثابت سرمایه گذاری CAPEX

در طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک کل هزینه های سرمایه گذاری ثابت CAPEX حدود 20 میلیارد تومان برآورد گردیده است. لذا چنانچه مشاهده می گردد برای اجرای این طرح نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی نیست. تأمین مالی این طرح از طریق پست بانک انجام خواهد شد. کار تهیه گزارش توجیهی و ارائه آن به پست بانک توسط کارشناسان شرکت بامداد قرن دانش انجام شده است.

شرکت بامداد قرن دانش از مشاوران منتخب کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی می باشد. لذا از طرف پست بانک جهت تهیه گزارش توجیهی مورد تأیید قرار گرفته است.

هزینه های تولید سالیانه OPEX

هزینه های تولید سالیانه طرح OPEX در حدود 15 میلیارد تومان برآورد شده است. بیش از 70 درصد هزینه های OPEX مربوط به مواد اولیه می باشد. مواد اولیه مورد نیاز مواد پلیمری می باشند که از دانش فنی بالایی جهت تولید آنها استفاده شده است. این مواد پلیمری در حال حاضر در پتروشیمی های داخل کشور تولید نمی شوند. برای تأمین مواد پلیمری مصرفی طرح نیاز به واردات از کشورهای دیگر و عمدتا چین می باشد. لذا گلوگاه اصلی در این طرح تأمین مواد اولیه پلیمری آن می باشد.

شرکت مورد بررسی ارتباطات خوبی با شرکت های چینی دارد و لذا توانایی تأمین مواد پلیمری مصرفی را نیز خواهد داشت.

ماده اولیه مصرفی در طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک

ماده اولیه مصرفی جهت تولید فریم عینک یک مـاده ترموپلاسـتيك شفاف است که در گروه کوپليميدها polyimide-co قـرار دارد. دانش فنی تولید این ماده اولیه در کشور وجود ندارد. امـروزه بسياري از قاب‏ها از اين نـوع مـي‏باشـند کـه اغلـب بـه صـورت قالب‏هاي تزريقي ساخته مي‏شوند. اين ماده، بسيار ثابت و بادوام و کمي از استات سلولز سبكتر مي‏باشد. در برابر اسـيد پوسـت مقاوم است. علاوه براین از مواد اولیه جهت رنگ دهی به محصولات نیز استفاده میشود.

تحلیل بازار تولید انواع فریم عینک

مطالعات بازار طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک انجام گردید. مطالعات انجام شده نشان می دهد که کشور ما بخش زیادی از تقاضای بازار را از طریق واردات تأمین می نماید. سهم واردات از عرضه این محصول در کشور بسیار بالا است. در طی سال های گذشته شرکت های بسیار کمی اقدام به سرمایه گذاری در این خصوص نموده اند. تولیدکنندگان این محصول در کشور کمتر از عدد 5 می باشند. شاید از دلایل این امر نبود ماده اولیه در داخل کشور و یا قیمت پایین تولیدات چینی بوده است. در هر صورت کشش بازار به جهت حجم بالای واردات آن مناسب است.

همچنین افزایش نرخ ارز در حال حاضر واردات را چندان اقتصادی نمی نماید و بطور حتم تولید کنندگان عینک به دنبال تأمین فریم از شرکت های داخلی می باشند. براین اساس بازار بسیار مناسبی در سال های آتی برای محصولات طرح پیش بینی می گردد.

نتایج طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک

مطالعات مالی طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک با استفاده از نرم افزار کامفار COMFAR انجام شده است.

مطالعات مالی انجام شده با استفاده از نرم افزار کامفار COMFAR III Expert نرخ بازده داخلی Internal Rate of Return IRR طرح را در حدود 70 درصد برآورد نموده است. برای طرح توجیهی تولید انواع فریم عینک که نرخ بازده بسیار جذابی است. گزارش توجیهی بازار، فنی، مالی و اقتصادی توسط کارشناسان این شرکت انجام شده است. نتایج گزارش امکانسنجی Feasibility Study انجام شده که به پست بانک ارائه گردید نشان از مطلوبیت و توجیه پذیری این طرح دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top