skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
گزارش توجیهی فرآوری آجیل و خشکبار با نرم افزار کامفار Comfar

گزارش توجیهی فرآوری آجیل و خشکبار با نرم افزار کامفار Comfar

مطالعات بازار

آجیل و خشکبار جزو خوراکی هایی با بالاترین ارزش غذایی محسوب می گردند. فرآوری آجیل و خشکبار و ارائه محصولاتی نظیر کره خشکبار و نیز آجیل طعم دار و همچنین بسته بندی های جذاب و مدرن به جذب مصرف کننده و نهایتا به مصرف گسترده تر این مواد مغذی و حفظ سلامت جامعه کمک شایانی می نماید. در کشورمان سالانه حدود 200 هزار تن پسته ، 160 هزار تن کشمش، 150 هزار تن مغز گردو، یک میلیون و 200 هزار تن خرما ، 35 تن انجیر، 50 هزار تن بادام درختی ، 330 تن لوبیا ، 90هزار تن عدس، 300 هزارتن نخود و 270 تن زعفران تولید می شود.  اکنون سالانه بیش از 2 میلیارد دلار انواع خشکبار ایران به بیش از 50 کشور جهان همچون آلمان ،آمریکا، فرانسه، انگلستان، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، نروژ، پرتغال، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، امارات متحده عربی،کویت، کشورهای آسیائی چین ،کره جنوبی، ژاپن، استرالیا ،روسیه صادر می شود. 

نام محصول

  1. انواع آجیل طعم دار و روکش دار بسته بندی شده (نظیر بادام زمینی، پسته، بادام درختی و …) در بسته بندی های متنوع و جدید
  2. کره خشکبار (نظیر کره بادام زمینی، کره آفتابگردان، کره بادام درختی، کره پسته، کره بادام هندی و …) بصورت ساده، کرانچی و طعم دار (نظیر وانیلی، شکلاتی، دارچینی و …)

مطالعات فنی

روش تولید

در خط بسته بندی و تصفیه آجیل و خشکبار ،ابتدا مراحل بوجاری و الک کردن توسط دستگاه بوجاری که فیلتر و سیکلون به آن نصب شده است ،انجام می شود سپس فرایندهای تکمیلی روی مواد جهت تصفیه بهتر ،انجام می شود .تصفیه آجیل و خشکبار با دستگاه شن گیر و دستگاه سیاه دانه گیر کامل می شود و آجمیل توسط نوار نقاله انتقال یا بالابر مورب به دستگاه پالیشر جهت زدودن گرد و غبار و براق شدن ،هدایت می گردند. آجیل آماده بوسیله بالابر زد یا بالابر مورب به دستگاه بسته بندی آجیل منتقل می شود. دستگاههای بسته بندی عمودی مانند دستگاه بسته بندی عمودی حجمی (دستگاه بسته بندی عمودی پیمانه ای) و یا دستگاه بسته بندی عمودی توزین دار مانند بسته بندی دو یا بسته بندی چهار توزین ،مناسب بسته بندی آجیل می باشند . جهت بسته بندی آجیل با تغییراتی که در بسته بندی حجمی – پیمانه ای صورت گرفته ،دیگر نیازی به تعویض پیمانه نیست و حجم پیمانه به صورت برقی قابل تنظیم است.دستگاه بسته بندی عمودی پیمانه ای اتوماتیک ارزانتر از مدل های بسته بندی عمودی توزین دار می باشد ،پس از بسته بندی آجیل ،نوبت به مرحله کارتن شدن و بسته بندی شیرینگ می رسد ،دستگاه بسته بندی شیرینگ(شیرینک) از مدل های شیرینگ دستی (تونل شیرینگ) تا شیرینگ اتوماتیک قابل استفاده است. استفاده از کیسه های وکیومی برای بسته بندی آجیل قابل اجرا می باشد که دستگاه وکیوم مواد غذایی در دو مدل دستگاه وکیوم عمودی و یا دستگاه وکیوم افقی (دستگاه وکیوم ایستاده) با تعداد نازل های متفاوت و میز متحرک قابلیت انتخاب را دارا می باشند. استفاده از انواع بالابر، مانند بالابر مورب و بالابر زد و سیستم های انتقال نوار نقاله ای در خطوط فرآوری و تصفیه و بسته بندی آجیل کاربرد فراوان دارد. بسته بندی آجیل در دو مدل، بسته بندی وکیومی و بسته بندی سلفونی کاربرد دارد.در بسته بندی وکیومی آجیل انواع وکیوم های دو نازل و چهار نازل که از مدل وکیوم مواد غذایی عمودی(دستگاه وکیوم ایستاده) می باشند کاربرد فراوان دارد ،اما در بسته بندی سلفونی آجیل ،استفاده از دستگاه عمودی حجمی توصیه نمی شود زیرا باعث شکنندگی و آسیب به آجیل و مغز می شود و استفاده از دستگاه بسته بندی عمودی توزین دار ،مناسب بسته بندی آجیل و بسته بندی مغز می باشد. در مورد بسته بندی خشکبار در صورت نیاز به آسیاب ،ابتدا سبزیجات خشک توسط آسیاب چکشی (موادی مانند گشنیز ،شنبلیله،گیاهان دارویی) بطور کامل آسیاب شده ، سپس جهت بسته بندی توسط بالابر زد ،به دستگاه بسته بندی عمودی توزین دار رفته و در کیسه های سلفونی بسته بندی می شوند. جهت افزایش ماندگاری و افت کیفیت محصول مانند بوی محصول بهتر است گیاهان دارویی خشک را توسط دستگاه بسته بندی وکیومی عمودی یا دستگاه بسته بندی وکیومی افقی در کیسه های وکیومی بسته بندی نماییم خصوصا برای صادرات.

 اطلاعات مالی طرح

نتایج مالی طرح از دیدگاه کل سرمایه گذاری

This Post Has 3 Comments
    1. سلام
      البته می بایستی گزارش توجیهی برای پروژه شما بصورت اختصاصی تهیه گردد اما اگر نیاز به تهیه این فایل دارید که از روی اون اطلاعات بدست بیارید لطفا به شماره زیر در واتس آپ پیغام ارسال فرمایید
      باتشکر صفری
      09125856401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top