skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
تدوین طرح کسب و کار

تدوین طرح کسب و کار

تدوین طرح کسب و کار Business Plan

لازمه توسعه و گسترش و ماندگاری هر شرکتی داشتن طرح کسب و کار Business Plan می باشد. شرکت ها نیاز دارند تا برنامه ریزی سالهای آتی خود را از هم اکنون داشته باشند. پیش بینی اتفاقات اقتصادی آتی که دارای نوسانات زیادی است کار بسیار پیچیده و سختی است. اما پیش بینی این نوسانات اقتصادی برای هر کسب و کاری لازم است. با تدوین طرح کسب و کار Business Plan درواقع شرکت افق سال های آتی خود را ترسیم می نماید.

بطور معمول طرح کسب و کار از بوم مدل کسب و کار Business Plan Canvas BPC بدست می آید.

از جمله خدمات شرکت بامداد قرن دانش تدوین بوم مدل کسب و کار برای شرکت های مختلف می باشد. اگر نیاز به طراحی بوم مدل کسب و کار بسیار حرفه ای دارید لطفا با ما تماس بگیرید. صنعت شما را بصورت دقیق آنالیز می کنیم و با تجربه سالیان در عرصه سرمایه گذاری بوم مدل کسب و کار شما را تدوین می کنیم. تدوین بوم مدل کسب و کار در تخصص ماست.

تدوین طرح کسب و کار بعنوان سندی خواهد بود که عملکرد مدیران شرکت در سال های آتی را نمایش می دهد. درصورتی که پیش بینی های مندرج در طرح کسب و کار صحیح باشند، یک ابزار بسیار مناسب برای مقایسه عملکرد مدیران مجموعه می باشند. ضمن آنکه یک سندی است که کلیه مدیران و واحد های تولید و برنامه ریز شرکت می بایستی بدان پایبند باشند.

بعد از تدوین طرح کسب و کار می توان یک داشبورد مدیریتی طراحی نمود و میزان انحراف از برنامه رو بصورت زنده مشاهده کرد.

طراحی داشبورد مدیریتی در تدوین طرح کسب و کار به مدیران کمک می نماید تا قبل از انحرافات زیاد، به برنامه بازگردند.

برنامه زمانی طرح کسب و کار

تدوین طرح کسب و کار می بایستی حداکثر 5 ساله باشد. نوسانات بازار و شرایط اقتصادی قابل پیش بینی نمی باشد. پیش بینی های بیشتر از 5 سال به هیچ عنوان قابل اتکا نمی باشند. طرح کسب و کار را حداکثر 5 ساله ترسیم نمایید. ارقام سالیانه طرح کسب و کار می بایستی به ماه نیز تقسیم گردد. یعنی اگر شما ظرفیت تولید را پیش بینی می نمایید می بایستی 60 عدد را پیش بینی کنید. برای 5 سال و هر سال 12 ماه. این نحوه پیش بینی و طراحی طرح کسب و کار به شما کمک می نماید که با جزییات برنامه ریزی کنید.

پیش بینی ظرفیت تولید، درآمد، هزینه های تولید و تمامی آیتم ها می بایستی ماهیانه باشد.

بخش های مختلف طرح کسب و کار

تدوین طرح کسب و کار از بخش های مختلفی تشکیل یافته است که بنا به سلیقه و یا نتایج مورد نظر صاحبان شرکت متغیر می باشد.

مطالعه بازار

مهم ترین بخش از تدوین طرح کسب و کار پیش بینی بازار می باشد. وضعیت فعلی بازار عرضه خدمات و یا محصول شرکت می بایستی بصورت دقیق بررسی گردد. تعداد شرکت های رقیب و ظرفیت ارائه محصول آنها بررسی شود. سایز و اندازه بازار به درستی برآورد گردد. دانستن اینکه در حال حاضر چه سهمی از بازار را دارید بسیار با اهمیت است. شما بازیگر چندم این بازار هستید. در طرح توجیهی و گزارشات امکانسنجی نیز بخش مطالعات بازار وجود دارد. لذا درصورتی که شرکتی طرح توجیهی داشته باشد می توان مطالعات بازار را از آن استخراج نمود.

در برخی مواقع ممکن است مشاهده گردد که بازار اشباع است و افزایش ظرفیت تولید محصول عاقلانه نمی باشد. این نتیجه گیری کاملا اشتباه است. اقتصاد دنیا نشان می دهد که درصورت اشباع بودن بازار می بایستی کیفیت و نحوه ارائه محصول تغییر یابد. اگر بازار کشش افزایش ظرفیت تولید را ندارد شما باید از سهم رقبا برای خود جذب کنید. با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت و مشتری مداری که انجام می دهید سهم از بازار خود را افزایش خواهید داد. لذا سریع نتیجه گیری نکنید که طرح توسعه و افزایش ظرفیت تولید به صلاح نیست.

ارائه خدمات تحقیقات بازار

ارائه خدمات تحقیقات بازار توسط تیم کارشناسی شرکت بامداد قرن دانش در صنایع مختلف

ارائه خدمات تحقیقات بازار

از جمله اقداماتی که توسط تیم کارشناسان بامداد قرن انجام می شود ارائه خدمات تحقیقات بازار می باشد. تحقیقات بازار با جزییات کامل و انجام پیش بینی های دقیق در تخصص تیم حرفه ای ما می باشد. شرکت هایی که برای تدوین طرح کسب و کار نیاز به انجام تحقیقات بازار دارند، با تیم مدیریتی ما مذاکره کنند.

پیش بینی ظرفیت تولید

پس از انجام مطالعات بازار و برآورد سهم شرکت از بازار می بایستی برنامه تولید سالهای آتی پیش بینی شود. در این حالت در واقع تارگت گذاری (هدف گذاری) خواهیم کرد. تارگت می گذاریم که در انتهای برنامه به چه سهم از بازار و با چه ظرفیت تولیدی خواهیم رسید. هدف گذاری که می نماییم با توجه به توان خود و رقبا و میزان سرمایه گذاری آتی ما می باشد. در واقع پس از هدف گذاری می بایستی زیرساخت های رسیدن به اهداف را نیز پیش بینی کنیم.

 با هدفگذاری در پیش بینی ظرفیت تولید ما کم کم قطعات مختلف پازل تدوین طرح کسب و کار را برآورد می کنیم.

پیش بینی هزینه سرمایه گذاری CAPEX

هدف تعیین می گردد و از هدف اسباب آن پیش بینی می شود. در تدوین طرح کسب و کار اگر نیاز به سرمایه گذاری جهت خرید دستگاه ها و ماشین آلات خاصی می باشد از الان برنامه ریزی کنیم. با خرید ماشین آلات و دستگاه های جدید می توان ظرفیت تولید را افزایش داد. و یا اینکه می توان کیفیت تولید محصول را ارتقاء بخشید. و موارد دیگری که در طرح کسب و کار پیش بینی می شود برای آن هزینه سرمایه گذاری کنار گذاشته شود.

پیش بینی هزینه های تولید OPEX

در هدفگذاری انجام شده اگر نیاز می باشد که برنامه تبلیغات و بازاریابی داشته باشیم از هم اکنون پیش بینی کنیم. اگر نیاز به بهبود کیفیت محصولات است، افزایش هزینه های تولید را برآورد کنیم. از جمله پازل های تدوین طرح کسب و کار پیش بینی هزینه های تولید سال های آتی می باشد. بمنظور توسعه بازار به ناچار هزینه های تولید افزایش می یابد. بمنظور قرار گیری در مسیر توسعه و افزایش درآمد، هزینه های متغیر تولید با آن افزایش خواهد یافت. براین اساس میزان درآمدزایی نیز رشد خواهد داشت.

برآورد شاخص های مالی

شاخص های مالی شرکت در طول دوره بیزینس پلن با استفاده از نرم افزار کامفار COMFAR III Expert محاسبه می گردد. نرخ بازده داخلی، ارزش فعلی خالص سرمایه گذاری، دوره بازگشت سرمایه و بسیاری شاخص های مهم با کامفار محاسبه می شود. نرم افزار کامفار ابزاری بسیار قدرتمند برای برآورد شاخص های مالی طرح کسب و کار می باشد.

This Post Has 2 Comments
  1. با سلام این مجموعه با داشتن طرح توجیهی کامفار در حوزه گردشگری درخواست تهیه بیزنس پلن طرح گردشگری را دارد در صورت امکان همکاری لطفا متعاقبا اعلام تا اقدامات بعدی صورت پذیرد تشکر مقیمی
    09112003467

    1. سلام
      سپاس از توجه شما به خدمات این شرکت مشاور،
      ما مشاور عضو رتبه بندی شده در کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی هستیم و دارای تیم کارشناسان مجرب جهت تهیه بیزینس پلن
      جهت انجام خدمات مورد نظرتون، لطفا با آقای صفری به شماره ۰۹۱۲۵۸۵۶۴۰۱ تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top