skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری

تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری

در مطالعات از نوع توجیهی، سرمایه گذار بعد از اینکه مسائل طرح را بررسی کرد و به راه حل های نهایی برای هر مسئله رسید، یکی از راه حل ها را انتخاب و در گزارش کار خود به عنوان راه حل نهایی درج می کند. تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در شرکت بامداد قرن دارای یک چارچوب کلی است که باید در گزارش ها آورده شوند،این چارچوب شامل موارد زیر می باشد :

  • اولین مورد سابقه و تاریخچه طرح است، که شامل:

اسم و آدرس شخصی که پیشنهاد طرح را داده است، جهت گیری های لازم برای طرح ، جهت گیری های لازم برای بازار ، معرفی سیستم های اقتصادی و صنعتی که طرح از آن ها استفاده می کند.

  • دومین مورد بازارو ظرفیت تولیدی محصول است، که شامل:

میزان تقاضای سالانه برای محصول تولید شده در بازار ، میزان و قیمت فروش پیش بینی شده ی محصول به صورت سالانه ، برنامه تولید محصول به صورت سالانه ، ظرفیت تولیدی مورد انتظار محصول در سال، ظرفیت اسمی ، عملی و عادی سالانه ی محصول می باشد.

با مشاوره کاملا رایگان کامفارپرو
بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشید.
ارسال پیام در تلگرام
  • سومین مورد مواد اولیه و سایرمنابع مورد نیاز در سال می باشد، که شامل:

مواد اولیه اصلی محصول ، مواد کمکی برای تولید محصول ، موارد لازم مصرفی مثل مصرف آب و برق و سوخت و نیرو می باشد.

  • پنجمین مورد مشخص کردن محل احداث و منطقه طرح
  • ششمین مورد مهندسی طرح که شامل: دامنه طرح ، فناوری که انتخاب شده است و فهرست خلاصه ای از تجهیزات و انواع ساختمان های طرح و مصالحی که استفاده خواهد شد و همچنین لوازم تاسیساتی مورد نیاز ، ابزار آلات و وسایل آزمایشگاهی ، وسایل نقلیه است.
  • هفتمین مورد نیروی انسانی مورد نیازاست که شامل: انواع کارگران ، تعداد افراد مورد نیاز به تفکیک واحدهای تولیدی و بخش های کاری ، افراد حاضر در بخش خدمات تولیدی و غیر تولیدی هستند .
  • هشتمین مورد سازمان دهی و هزینه های سربار است.
  • نهمین مورد مشخص کردن جدول زمان بندی اجرای طرح است که شامل: مدت زمان لازم برای نصب و احداث طرح است و همچنین مدت زمان لازم برای راه اندازی و بهره برداری از محصولات است، که ابتدا به صورت آزمایشی بوده و سپس رسمی می شود.

تمامی این چارچوب ها توسط شرکت بامداد قرن مشخص شده و انجام می شود. شرکت بامداد قرن با استفاده از آخرین تکنولوژی های به روز دنیا توسط برنامه تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری (نرم افزار کامفار) در پروژه های بزرگ به سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.

آنالیز-داده-ها-توسط-نرم افزار-کامفار-سایت-کامفار-پرو

عمل تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در شرکت بامداد قرن شامل تحلیل موارد زیر است:

  • کل هزینه های سرمایه گذاری های انجام شده:

سرمایه گذاری های ثابت

زمین و محوطه سازی و آماده سازی محل طرح

ساختمان ها

ماشین آلات

تاسیسات ( شامل موراد: آب ، برق ، حرارتی ، مخابراتی و ایمنی )

فناوری و تجهیزات

وسایل نقلیه و ابزار آلات

وسایل آزمایشگاهی

اثاث های طرح و وسایل نصب شده

دارایی های مشهود

دارایی های نامشهود

مساوی است با جمع سرمایه گذاری ثابت در یک طرح پروژه ای.

 

  • کل سرمایه ای که به صورت در گردش است، شامل:

مواد اولیه مورد نیاز یک ماه تا چهار ماه

هزینه های جاری که شامل دستمزد، هزینه های سربار ، هزینه های عملیاتی و هزینه های مالی است که مقررا برای  برای یک ماه کاری می باشد.

مطالبات تجاری نسبت به مدت فروش محصول به صورت نسیه

کالایی که در جریان ساخت است، البته با توجه به نوع و فرآیند تولید محصول

کالای ساخته شده

مساوی است با جمع سرمایه در گردش مورد نیاز یک طرح پروژه ای.

تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ و کوچک توسط نرم افزار کامفار انجام شدنی است، می خواهیم با معرفی نرم افزار کامفار  که توسط شرکت بامداد قرن منتشر می شود، به آگاهی بیشتر نسبت به تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری برسیم.

 

نرم افزار کامفار، نرم افزار تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری

تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری از مهمترین و اساسی ترین موارد تصمیم گیری درباره ی ورود یا عدم ورود به یک پروژه ی سرمایه گذاری است.زیرا با یک اشتباه در تصمیم های بزرگ مالی، ممکن است کل سرمایه ی شخص از دست برود. نرم افزار کامفار با تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری کمک خواهد کرد که تصمیم بجا و دست گرفته شود. استفاده از روش های معمول در اقتصاد مهندسی از جمله روش‌های ریاضی که برای ساده کردن مقایسه اقتصادی پروژه‌ها استفاده ی شود، وقتی پروژه وسیع تر می شود استفاده از این روش نیز دشوار تر است. برای همین مدیران در جهت یک تصمیم گیری جهت برای انتخاب یک پروژه‌ به دنبال راه های مناسب هستند تا با استفاده از آن حتی دچار حداقل خطا نیز نشوند. نرم‌افزارهای مختلفی در این زمینه در جهان توسعه داده شده اند و حتی مورد استفاده ی کارشناسان مالی و ارزیابی های مالی بزرگ توسط سرمایه گذاران قرار می گیرند. اما استفاده از نرم افزار کامفار در جهت تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری امری ضروری است. زیرا این نرم افزار به قول معروف امتحان های خود را پس داده و نرم افزار قابل اعتمادی است.

شرکت بامداد قرن با پیش بینی های آگاهانه که توسط کارشناسان متخصص صورت گرفته است، علاوه بر معرفی و انتشار نرم افزار کامفار جهت تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری، و برگزاری دوره های آموزشی، اولین منبع آموزشی معتبر را نیز معرفی کرده است. این منبع کتابی است که توسط شرکت بامداد قرن تالیف شده و به آموزش کامل و بی نقص نرم افزار برای تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری به نحو احسنت می پردازد. همواره به این نکته باید توجه داشت که تصمیم گیری درست موجب پیشرفت های درست و بیشتر خواهد شد. با استفاده از راهنمایی های شرکت بامداد قرن و نرم افزار کامفار عمل تحلیل مالی پروژه های سرمایه گذاری را درست انجام دهیم تا بتوانیم تصمیم گیری درستی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top