skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
دانلود فرمت خام طرح توجیهی

دانلود فرمت خام طرح توجیهی

دانلود فرمت خام طرح توجیهی (شرکت بامداد قرن)

بهتر است ابتدا جهت دانستن نحوه ی دانلود فرمت خام طرح توجیهی، با خود طرح توجیهی آشنایی داشته باشیم. در این صورت آگاهی نسبت به این طرح و چرایی دانلود فرمت خام طرح توجیهی  حاصل خواهد شد.

طرح توجیهی یک گزارش کامل است که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلفی می سنجد. این ابعاد شامل بعد های: بازار، فنی و مالی است. که در این طرح مورد بررسی و کنترل قرار می گیرند.

گزارش طرح توجیهی یا Feasibility Study Report ، ابعاد مختلف یک پروژه را که شامل سه بخش بازار، فنی و مالی است، را بررسی میکند. می خواهیم با نحوه ی بررسی این سه بخش به شرح دانلود فرمت خام طرح توجیهی ادامه دهیم:

  • تجزیه و تحلیل مالی: بررسی این بعد به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی است.
  • تجزیه و تحلیل بازار: در این بعد ابعاد مختلف بازار محصول طرح توجیهی بررسی و آنالیز می شود. شامل بررسی: کمبود محصول، بازار هدف مناسب محصول، عرضه محصول، میزان تقاضای محصول و …
  • تجزیه و تحلیل فنی: بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی مانند فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزات تولید و ساختار مورد نیاز اجرای طرح است.

 

با مشاوره کاملا رایگان کامفارپرو
بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشید.
ارسال پیام در تلگرام

تشریح بخش های مختلف طرح توجیهی

 (که روش تهیه ی آن، از طریق دانلود فرمت خام طرح توجیهی از وب سایت شرکت بامداد قرن است)

در ادامه به شرح کامل بعد های طرح توجیهی می پردازیم تا دربیابیم که دانلود فرمت خام طرح توجیهی  برای چیست و پس از دانلود چطور باید کامل شود.

بخش یک: مطالعات بازار

یکی از ضرورت های  طرح ها و پروژه های مالی وجود محصولات و خدمات است. در واقع هدف از اجرای طرح توجیهی ارائه محصولاتی است که مطابق با میل مصرف‌کننده یا مشتری در بازار باشد.

مطالعات بازار طرح توجیهی با رعایت اهمیت چند نکته ممکن می شود. این نکات، تعیین آمار مربوط به میزان تولید محصول، میزان واردات مربوط به محصول، میزان تقاضای محصول در بازار، میزان صادرات و میزان مصرف محصول مورد نظر است.که باید تمامی این موراد در سال‌های گذشته در کشور بررسی شود و برای سال های آینده نیز پیش بینی هایی صورت گیرد. برای انجام عمل پیش ‌بینی تقاضا  که یک مولفه مهم در مطالعه بازاراست، مواردی هستند که تاثیر گذار بر این امر می باشند.

این موارد شامل:

  • انجام عمل بررسی آمار و اطلاعات قابل دسترسی
  • بررسی انواع محصولات (کالاهای مصرفی، واسطه‌ای و سرمایه‌ای)
آنالیز-کامفار

انواع روش های پیش بینی میزان تقاضای محصول برای سال های آینده:

روش ادامه دار بودن روند گذشته ی بازار:

  • بدین معنی که تصور کنید که روند و سیر تغییر پارامترهایی که در نظر داریم، در مورد آینده نیز، به روند سال های قبل شبیه داشته باشد،در این صورت باید میزان رشد متوسط سال های گذشته ی بازار، جهت پیش بینی میزان پارامتر در نظر گرفته شود. این یک روش راحت و آسان است که برای همین زیاد مورد استفاده است. البته اعتماد به روند سال های گذشته ممکن است درست نباشد. به این دلیل قابل اعتماد و قابل استناد نیست که تغییرات و تحولات تکنولوژی، فرهنگی و سلیقه‌ای و تحولات جمعیتی که متغیر هستند در روند بازار تاثیر بسزایی دارند.
  • روش مصرف سرانه: این روش در طرح توجیهی با هدف پیش بینی تقاضای محصولات در آینده کاربرد دارد. متوسط نرخ رشد مصرف سرانه در سال های گذشته با استفاده از این روش به دست می آید. و با استفاده از این نرخ پیش بینی انجام می شود.

روش ضریب مصرف:

  • راهکار این روش پیش بینی میزان تقاضا برای کالاهای واسطه‌ای می باشد.بدین معنی که با استفاده از پیش بینی روند رشد کالاهای واسطه ای که برای ساخت محصول نیاز است، عمل پیش بینی تقاضا را انجام می دهد.  به این صورت که با در اختیار داشتن ضریب مصرف محصول و پیش‌بینی تولید یک کالا، میزان تقاضای محصول مورد نظر را پیش بینی می کنند. این روش، روش خوبی برای افزایش راندمان (کارکرد) شرکت ها می باشد.

روش مارکو:

  • در این روش از نظرسنجی، برای میزان درخواست کالاهای جدید استفاده می کنند این روش که نیازمند بررسی رفتار مصرف‌کننده ی محصول است. برای استفاده از این روش می توان از پرسشنامه، مطالعه میدانی و یا مصاحبه و نظر‌سنجی پیرامون کالای مورد بحث استفاده کرد.

روش روند متغیر:

این روش هدف روند تغییرات مصرف یک کالای معین را در نظر دارد. که در ارتباط با تغییر درآمد ملی است و هر یک از اجزای تشکیل دهنده آن مانند سرمایه‌گذاری ملی، مصرف ملی، اعتبارات خاص برنامه‌ای و بودجه ای را بررسی می کند. دلیل استفاده از این روش تحول شرایط اقتصادی و اجتماعی و همچنین تحول الگوهای مصرفی که ناشی از دو مورد قبلی است، می باشد.

تجزیه-و-تحیلی-تجارت-با-کامفار

توجیه پذیری فنی

در این روش برای امکان‌ سنجی طرح ابتدا بررسی های لازم درباره ی نحوه ی اجرای طرح، انجام می شود.این بررسی ها با نام «فاز 1 طراحی انجام گرفته»  عنوان می شود. طراحی فاز 1 شامل اطلاعات کلی و اطلاعات بسیار ریز می باشد.

این اطلاعات شامل مشخصات زمین محل طرح، نحوه عملیات ساختمانی، دانش فنی پروژه، ظرفیت، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای تولید، محوطه سازی و راه‌سازی، تاسیسات و…. است. در این فاز هزینه های ثابت سرمایه گذاری محاسبه می شود.

آنالیز مالی

هدف اصلی طرح توجیهی دستیابی به سود و منفعت است و به همین دلیل نیاز است که شاخص هایی داشته باشیم که موجب تعیین سود دهی و یا عدم سود دهی طرح‌ها باشد. کارشناسان اقتصادی مجموعه‎ای از این شاخص‌های مالی و اقتصادی را طراحی و استفاده کرده اند. در واقع آنالیز مالی در طرح توجیهی توسط روش امکان سنجی و با استفاده از این شاخص ها ممکن است.

در تجزیه و تحلیل مالی، استفاده از هزینه‌های تولید، درآمد سالیانه پیش‌بینی شده برای طرح و هزینه های سرمایه گذاری، برای انجام محاسبات، صورت گردش وجوه نقد، صورت حساب سود (زیان) و ترازنامه از نکات مهم است.

برای اطمینان از نتیجه دار بودن امکان سنجی یک طرح از لحاظ مالی  دو روش مناسب وجود دارد، این دو روش ها عبارتند از:
تحلیل اقتصادی: ارزیابی و بررسی های اقتصادی با استفاده از جریان های هزینه است.
تحلیل مالی: ارزیابی مالی و بررسی های مالی با استفاده از جریان های هزینه و سود از دیدگاه سرمایه گذار است.

دانلود فرمت طرح توجیهی بانکی

دانلود فرمت خام طرح توجیهی از وب سایت شرکت بامداد قرن ممکن است و شما برای استفاده از طرح توجیهی در پروژه هایتان به دانلود فرمت خام طرح توجیهی نیاز خواهید داشت. شرکت بامداد قرن با ایجاد امکان دانلود و آموزش استفاده از این طرح به سرمایه گذاران کمک می کند تا بررسی های لازم از تمام جهات (که به آن ها اشاره کردیم) را برای پروژه ی خود به درستی انجام دهند و به نتایج مطلوب دست یابند.

This Post Has 13 Comments
    1. سپاس از شما
      اگر احیانا نیاز به توضیحات بیشتر دارید لطفا یه شماره واتس آپ 09125856401 پیغام بدید.
      باتشکر
      صفری

  1. سلام. متاسفانه نمی تونم از طریق کلیک روی کلمه ” دانلود طرح توجیهی” اون رو دانلود کنم.ممنون میشم راهنمایی ام کنید.

    1. سلام روز شما بخیر
      این لینک دانلود برای فرمت خام طرح توجیهی هستش
      اگر احیانا نیاز به این فایل دارید لطفا یه شماره واتس آپ 09125856401 پیغام بدید که خدمتتون ارسال کنیم
      باتشکر
      صفری

  2. سلام. چرا نمیشه فرم‌خام‌ توجیهی رو دانلود کرد؟ ایا هزینه دارد؟

    1. اگر احیانا نیاز به فرمت دارید لطفا یه شماره واتس آپ 09125856401 پیغام بدید تا خدمتتون ارسال بشه

  3. سلام من دانشجو هستم میشه فایل را برام واتساب کنید من درنوارمرزی مراه تپه زندگس میکنم اینجا اینترنت نداریم هفته ای یکبار میریم شهر 09117706073

  4. سلام وقتتون بخیر از طریق ایمیل موفق نشدم میشه فرمت خام را بع ایت شماره ارسال کنید 09117706073

  5. فرم طرح توجیهی میخوام.
    اگر بخواهم کامفار یاد بگیرم چکار کنم؟
    ممنون

    1. با سلام
      فرمت خام طرح توجیهی خدمتتون ایمیل شد. برای بحث آموزش نرم افزار کامفار می تونید ازکتاب آموزشی کامفار که تألیف شرکت ما هست استفاده نمایید.
      جهت اطلاعات بیشتر لطفا تماس بگیرید
      باتشکر
      صفری 09125856401

  6. درود بر شما
    امکان داره فرمت خام طرح توجیهی را برای من ایمیل یا به شماره ۰۹۱۲۳۸۶۸۸۳۰ watts app کنید?

    1. سلام روز بخیر
      بله حتما، فرمت خام طرح توجیهی در اسرع وقت خدمتتون ارسال می گردد.
      باسپاس
      صفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top