skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
نرم افزار کامفار فارسی

نرم افزار کامفار فارسی

شرکت‌های مختلف، خصوصاً شرکت‌های بزرگ با سرمایه‌های کلان، همواره نیازمند آگاهی از تمامی فاکتورهایی هستند. تا بر عملیات مالی شرکت تأثیرات قابل توجهی دارند. اطلاعات حسابداری در نهایت برای اخذ تصمیمات مدیریتی و تهیه‌ی گزارش‌های مختلف برون و درون‌سازمانی در حوزه‌های مختلف، مانند تهیه‌ی صورت حساب‌های مالی، تجزیه و تحلیل طرح‌های مختلف سرمایه‌گذاری، تعیین دوره‌ی بازگشت سرمایه، تجزیه و تحلیل‌های مرتبط با مدیریت تولید نظیر تحلیل نقطه‌ی سربه‌سر، تحلیل ریسک و حاشیه‌ی سود، تحلیل نسبت‌های مالی و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما خروجی‌های مورد نیاز یک شرکت بر اساس اطلاعات حسابداری، آن‌قدر زیاد و محاسبات آن‌ها گاه آن‌قدر پیچیده‌اند، که خارج از توان نیروی انسانی خواهند بود. به همین سبب نرم افزار کامفار، که در ایران به نام نرم افزار کامفار فارسی شناخته می‌شود، طراحی شده تا شرکت‌ها را در به ‌دست آوردن این خروجی‌ها یاری رساند.

در حقیقت به طورکلی نرم افزار کامفار فارسی را می‌توان به ابزاری برای تحلیل شاخص‌های مختلف موثر در یک پروژه و اندازه‌گیری تأثیر تغییر یکایک فاکتورهای آن، برای اخذ تصمیم نهایی در پذیرش یا رد آن پروژه تشبیه کرد.

 

پیدایش و تغییر و تحولات نرم افزار کامفار فارسی

نرم افزار کامفار فارسی در حقیقت نسخه‌ی تطبیق یافته‌ی نرم افزار کامفار است که توسط سازمان توسعه‌ی صنعتی سازمان ملل متحد یا یونیدو تهیه و تدوین شده است. این سازمان بیش از 30 سال است که در تلاش است تا به تجزیه و تحلیل اصلاعات مالی و برطرف کردن مشکلات صنعتی شرکت‌های مختلف، در سرتاسر دنیا، کمک کند و بدین ترتیب به هدف خود، که همان‌گونه که از نام آن پیداست، توسعه‌ی صنعت است، دست یابد.

نرم افزار کامفار فارسی از همان ابتدا بدین شکل که اکنون در اختیار کاربران قرار دارد نبوده و به مرور زمان نواقص موجود در نسخه‌های ابتدایی آن برطرف شده تا کارایی این نرم افزار هر چه بیشتر شود. نرم افزار کامفار برای نخستین بار در سال 1962 منتشر شده و آخرین نسخه‌ی آن مربوط به سال 2008 است. از جمله مهمترین نقص‌هایی که نسخه‌ها‌ی اولیه‌ی نرم افزار کامفار داشتند، عدم پشتیبانی آن‌ها از بسیاری از زبان‌ها از جمله زبان فارسی بود. این نقص پس از مدتی برطرف شد. نسخه‌ی 2.2b نرم افزار کامفار زبان فارسی را شامل می‌شد. در حال حاضر از نرم افزار کامفار فارسی نسخه‌ی 3.1 استفاده می‌گردد که شامل زبان محاوره‌ای فارسی است و بدین ترتیب کار با آن به مراتب برای کاربران آسان‌تر است.

 

با مشاوره کاملا رایگان کامفارپرو
بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشید.
ارسال پیام در تلگرام

ورودی و خروجی نرم افزار کامفار فارسی

نرم افزار کامفار فارسی نیز همانند هر سیستم دیگری نیازمند یک سری داده به عنوان ورودی است تا با استفاده از آن‌ها بتواند خروجی، که در حقیقت همان اطلاعات مورد نیاز مدیران برای تصمیم‌گیری‌های مالی هستند، را در اختیار کاربران قرار دهد.

ورودی‌های نرم افزار کامفار فارسی عبارتند از: برنامه‌ریزی زمانی، تعریف واحد پولی، تعریف نرخ تورم، تعریف نرخ تنزیل، تعریف هزینه‌های ثابت، تعریف منابع مالی، تعریف هزینه‌های جاری و هزینه‌های تولید، تعریف سرمایه‌ی در گردش و … .

خروجی‌های نرم افزار کامفار فارسی عبارتند از: تعیین قیمت تمام شده، تعیین سود و زیان پروژه‌های مختلف، تعیین ارزش فعلی، تعیین دوره‌ی بازگشت سرمایه، تعیین جریان نقدی حاصل از پروژه و … .

البته کاربرد نرم افزار کامفار فارسی بسیار گسترده‌تر از مواردی است که به آن‌ها اشاره شد و این موارد صرفاً به عنوان نمونه و برای آشنایی کلی با نرم افزار کامفار فارسی نام برده شدند.

.

انالیز-و-طراحی-سیستم-های-تجازی-با-کامفار

انواع نرم افزار کامفار فارسی

نرم افزار کامفار در سه نوع از سوی یونیدو عرضه شده است که این سه نوع شامل موارد زیر هستند:

 

1- COMFAR 3 EXPERT

این نوع نرم افزار کامفار کامل‌ترین نوع این نرم افزار است و تمامی شرکت‌ها می‌توانند از آن برای تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز خود، بدون هیچ گونه محدودیتی، استفاده نمایند.

 

2- COMFAR 3 BUSINESS PLANNER

این مدل نرم افزار کامفار بیشتر برای شرکت‌هایی طراحی شده است که هدف اصلی آن‌ها از به‌کارگیری این نرم افزار، تجزیه و تحلیل مالی است و نه تجزیه و تحلیل اقتصادی. شرکت‌های خصوصی عموماً نیاز چندانی به تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی ندارند و این نوع نرم افزار کامفار فارسی پاسخ گوی نیازهای آن‌ها خواهد بود. اما شرکت‌های دولتی که نیاز به تجزیه و تحلیل شاخص‌های اقتصادی مانند اشتغال‌زایی، ارزش افزوده و … دارند، با استفاده از این نوع نرم افزار کامفار فارسی نمی‌توانند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنند و در نتیجه باید از نوع اول نرم افزار کامفار فارسی استفاده کنند.

 

3- COMFAR 3 Mini EXPERT

این نوع نرم افزار کامفار  شباهت بسیاری به نرم افزار کامفار نوع دوم دارد، اما امکانات آن محدودتر است و بیشتر برای شرکت‌های کوچک‌تر، با نیاز به تجزیه و تحلیل مالی محدودتر مناسب است.

 

مزایای استفاده از نرم افزار کامفار فارسی

استفاده از نرم افزار کامفار بسیار از مشکلاتی که پیش از تدوین این نرم افزار وجود داشت را برطرف کرده است. نرم افزار کامفار تجزیه و تحلیل‌های مالی و اقتصادی را با سرعت عمل بیشتر و با خطای کمتری انجام می‌دهد. گذشته از این در صورت انجام تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی و مالی توسط نیروی انسانی، احتمال تغییر عمدی نتایج از سوی نیروی انسانی به هر دلیلی وجود دارد، به همین سبب مدیران برای پیشگیری از تصمیم‌گیری اشتباه بر اساس نتایج تغییریافته حاصل از تحلیل‌ها، می‌بایست از چندین تحلیل‌گر استفاده می‌کردند که این امر نیز خود باعث افزایش هزینه‌ها، از جمله هزینه‌های مالی و هزینه‌ی فرصت می‌شد. استفاه از نرم افزار کامفار  این مشکل را نیز برطرف کرده، چرا که با استفاده از آن مدیریت می‌تواند خود تجزیه و تحلیل داده‌های شرکت را کنترل نماید.

 

تهیه‌ی نرم افزار کامفار فارسی از شرکت بامداد قرن

آخرین نسخه‌ی نرم افزار کامفار فارسی و انگلیسی یعنی همان نسخه‌ی COMFAR 3 EXPERT 3.3 a قابل تهیه از شرکت بامداد قرن است. شرکت بامداد قرن این نرم افزار را هم همراه با قفل سخت‌افزاری و هم به صورت لایسنس نرم افزاری در اختیار مراجعان محترم خود قرار می‌دهد. ضمانت 5 ساله‌ی نرم افزار کامفار فارسی و انگلیسیِ ارائه شده توسط شرکت بامداد قرن، امکان نصب نرم افزار روی تمامی سیستم عامل‌ها و همچنین امکان گذراندن دوره‌های آموزش تخصصی نرم افزار کامفار در مرکز آموزش بامداد قرن، از جمله مهم‌ترین مزایای تهیه‌ی این نرم افزار از شرکت بامداد قرن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار، قیمت خرید، کلاس‌های آموزشی و دیگر موارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با مشاوران بامداد قرن در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top