skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
تأمین لایسنس متانول به الفین MTO

تأمین لایسنس متانول به الفین MTO

تأمین لایسنس فرایند پتروشیمی تبدیل متانول به الفین MTO

حجم تولید متانول در کشور ایران بالا  می باشد. یکی از فرایندهای پتروشیمی بسیار جذاب، تبدیل متانول به الفین می باشد. تأمین لایسنس فرایند تبدیل متانول به اولفین  MTO   Methanol To Olefins از فرایندهای بسیار جذاب پتروشیمی می باشد. حجم قابل توجهی از متانول کشور بصورت خام صادر می گردد. با احداث مجتمع های MTO می توان ارزش افزوده بسیار قابل توجهی در این خصوص ایجاد نمود.

 

شرکت بامداد قرن دانش در زمینه تأمین لایسنس طرح های پتروشیمی و شیمی و نفتی فعال است. جهت تأمین دانش فنی طرح متانول به الفین با کارشناس ما تماس بگیرید.

مهندس صفری    09125856401- 02144241238

حجم تولید متانول در ایران

ظرفیت تولید متانول در ایران حدود ۱۴ میلیون تن در سال می‌باشد. حدود ۱۲ میلیون تن نیز طی سال‌های آینده به این ظرفیت اضافه خواهد شد.  بیش از ۹۰ درصد متانول تولیدی کشور به هند و چین صادر می‌شود. در حال حاضر چهار مجتمع پتروشیمی شیراز،فن‌آوران،زاگرس و خارک در ایران این محصول را به صورت انبوه تولید می‌کنند. در زمینه متانول ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید متانول در جهان شناخته می‌شود. پتروشیمی زاگرس به‌عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولیدی متانول در دنیا در حال فعالیت است.

شرکت پتروشیمی بوشهر هم از جمله تولیدکنندگان اصلی متانول در ایران می باشد.

 

شرکت های خارجی صاحب لیسانس MTO

تأمین لایسنس  متانول به الفین یا همان MTO در اختیار برخی شرکت های اروپایی می باشد. از جمله شرکت های اروپایی صاحب لیسانس می توان به موارد زیر اشاره نمود. فناوری UOP/Norsk Hydro، که به طور مشترک توسط UOP و Hydro توسعه یافته است، اولین و در حال حاضر محبوب ترین فناوری در دسترس برای مجوز دهندگان است. تعداد 4 فرآیند اصلی MTO وجود دارد.

(الف) D-MTO/-MTO-II

(ب) S-MTO

(ج) MTO توسط UOP/Norsk Hydro

(د) MTP توسط Lurgi.

Lummus Technology

این شرکت در سال 1907 با آینده نگری، برنامه ریزی و روحیه کارآفرینی Walter E. Lummus، همنام این شرکت آغاز شد. اولین دفتر در بوستون، با یک مرکز تولیدی در اورت، ماساچوست قرار داشت. اولین فناوری فرآیندی که شرکت روی آن کار کرد، تولید سوخت حمل و نقل از خوراک‌های زیستی مانند ملاس بود. در طول سال‌های اولیه، لوموس دستگاه‌های ثابت و کندانسورها، ستون‌های شستشو، حل‌کننده‌های سود سوزآور، مبدل‌های حرارتی و ستون‌های تقطیر تولید می‌کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top