skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
تأمین لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره

تأمین لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره

تأمین لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره

با فعالیت پالایشگاه های نفت خام در کشور، میزان تولیدی نفت کوره بعنوان یکی از محصولات این پالایشگاه ها در حدود 60،000 مترمکعب در روز می باشد. نفت کوره تولیدی کشور جهت صادرات، سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) و همچنین بعنوان سوخت نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. نفت کوره تولیدی در این پالایشگاه ها با محتوای گوگرد حدود 3.5% است که اصطلاحا به آن HSFO High Sulphur Fuel Oil گفته می شود. برای تأمین لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره با ما تماس بگیرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس فنی تأمین لایسنس آقای صفری تماس بگیرید.   09125856401-02144241238

مقررات زیست محیطی استفاده از نفت کوره

طبق قوانین و مقررات بین المللی زیست محیطی، جهت استفاده از نفت کوره بعنوان سوخت نیروگاه ها و کشتی ها (بانکرینگ) می بایستی از نفت کوره با گوگرد پایین استفاده شود. براین اساس پلنت گوگردزدایی از نفت کوره طراحی شده است. در مجتمع گوگردزدایی، نفت کوره HSFO بعنوان خوراک وارد پلنت می گردد. محصول تولیدی این واحد، نفت کوره با گوگرد پایین LSFO Low Sulphur Fuel Oil خواهد بود. محتوای گوگرد آن به حداقل 0.5% کاهش یافته است. تأمین لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره توسط شرکت بامداد قرن دانش انجام می گردد.

لایسنس گوگرد زدایی از نفت کوره

لایسنس گوگردزدایی از نفت کوره بسیار پیچیده می باشد و عمدتا در اختیار شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی است به جهت اعمال تحریم های سیاسی بر علیه کشور، این دانش فنی به شرکت های ایرانی فروخته نمی شود. علاوه برآن قیمت تأمین این دانش فنی نیز رقم بسیار قابل توجهی است. تأمین لایسنس  گوگردزدایی از نفت کوره توسط تیم ما انجام می گردد.

 

مشخصات فیزیکی نفت کوه با گوگرد پایین LSFO

مصرف نفت کوره با گوگرد پایین LSFO

اصلی ترین بازار مصرف نفت کوره تولیدی در کشور جهت سوخت نیروگاه ها و در حجم بالا صادرات آن بصورت کارگو به سایر کشور ها و همچنین فروش آن در قالب سوخت رسانی دریایی (بانکرینگ) و بعنوان سوخت کشتی ها می باشد. به جهت محتوای بالای گوگرد نفت کوره تولیدی در کشور قوانین و مقررات بین المللی زیست محیطی، استفاده از آن را بعنوان سوخت کشتی ها از سال 2020 ممنوع کرده است. لذا در حال حاضر مشتریان قبلی نفت کوره ایران در صورتی به دنبال استفاده از این فرآورده خواهند بود که میزان گوگرد آن در حد استانداردهای پیش بینی شده کاهش یابد.

در حال حاضر و به جهت محتوای گوگرد بالای نفت کوره، قیمت فروش آن در بازارهای بین المللی کاهش یافته است. اختلاف قیمت بین نفت کوره HSFO  و LSFO قابل توجه است. ولی در عین حال مهم ترین محل مصرف آن بعنوان سوخت کشتی ها می باشد.

آمار بانکرینگ

 

روش های مختلف گوگرد زدایی

  1. گوگردزدایی هیدروژناسیون
  2. گوگردزدایی اکسایشی
  3. گوگردزدایی اکسایشی با کمک امواج فراصوت
  4. گوگردزدایی بیو
  5. گوگردزدایی استخراجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top