skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
طراحی و مهندسی

طراحی و مهندسی

ارائه خدمات طراحی و مهندسی

در طول عمر پیدایش ایده تا بهره برداری از پروژه بخش خدمات طراحی و مهندسی از جمله بخش های بسیار مهم می باشد. طراحی و مهندسی بسیار گسترده می باشد و از بخش های بسیار مهمی تشکیل یافته است. بدست آوردن نقشه های دقیق و کاربردی و اجرایی پروژه می بایستی با بهره گیری از تیم کارشناسی بسیار قوی انجام گیرد. از جمله خدمات قابل ارائه توسط تیم کارشناسان شرکت بامداد قرن دانش ارائه خدمات کامل مهندسی می باشد. شرکت بامداد قرن دانش دارای رتبه از سازمان برنامه و بودجه دارد.

طراحی تفصیلی

ارائه خدمات طراحی تفصیلی Detail Design توسط تیم کارشناسان بامداد قرن دانش

بخش های خدمات طراحی و مهندسی

بخش های اصلی خدمات مهندسی یک پروژه شامل موارد زیر می باشد.

  1. طراحی مفهومی    Conceptual Design
  2. طراحی پایه            Basic Design
  3. طراحی تفصیلی     Detail Design

خروجی های هریک از این بخش ها به ترتیب ورودی بخش بعدی خواهد بود. این مراحل طراحی مهندسی می بایستی طی شود تا نقشه های اجرایی و نهایی به دست آید.

طراحی مفهومی     Conceptual Design

بخش اولیه خدمات مهندسی مربوط به طراحی مفهومی می باشد. در ابتدای کار و جهت تهیه گزارش توجیهی Feasibility Study پروژه نیاز می باشد تا طراحی مفهومی شکل گیرد. بصورت موازی با گزارش توجیهی طراحی مفهومی پروژه حاصل خواهد شد. در طراحی مفهومی بصورت کلی بخش های مختلف پروژه تعیین و مشخص می گردد.

تمامی ورودی و خروجی های و ظرفیت های پروژه و اطلاعات فنی در این طراحی بصورت کلی بدست می آید.

طراحی پایه   Basic Design

بخش دوم خدمات طراحی شامل طراحی پایه Basic Design و یا Basic Engineering می باشد. در این مرحله از طراحی در واقع نقشه ها و اطلاعات پایه مربوط به طرح می بایستی برآورد گردد. در صورتی که کارفرما در حال شناسایی پیمانکار ساخت باشد، در این بخش از طراحی اسناد مناقصه Tender تهیه می گردد. این مرحله از طراحی کامل تر از طراحی مفهومی می باشد. در واقع نقشه ها و پارامترها یک مرحله دقیق تر خواهند شد. برآورد دقیق تر هزینه های پروژه نیز در این مرحه انجام میشود. طراحی مفهومی در دپارتمان ها و یا دیسیپلین های مختلف انجام می شود.

  • طراحی فرایند                     Process Design
  • طراحی تجهیزات                 Equipment Design
  • طراحی سازه و سیویل         Civil Design
  • طراحی لوله کشی              Piping Design
  • طراحی برق                       Electrical Design
  • طراحی ابزار دقیق و کنترل     Control and instrumentation Design

مدارک خروجی این مرحله از طراحی شامل موارد زیر می باشد.

BFD, PFD, P&ID, PLOT PLAN, SPECIFICATIONS

طراحی تفصیلی   Detail Design

مرحله نهایی از خدمات مهندسی شامل طراحی تفصیلی Detail Design و یا Detail Engineering می باشد. این مرحله از طراحی بطور معمول بعد از برگزاری مناقصه انجام می شود. در برخی مواقع نیز درصورت کوچک بودن پروژه، طراحی پایه و تفصیلی باهم انجام می شوند. در طراحی تفصیلی کلیه نقشه های اجرایی پروژه می بایستی بدست آید.

طراحی تفصیلی بخش بسیار مهمی از خدمات مهندسی می باشد. کلیه دپارتمان هایی که در طراحی پایه بدست آمده اند در این مرحله بصورت کامل و اجرایی طراحی می شوند. تیم کارشناسان بامداد قرن دانش با استفاده از به روزترین نرم افزار های مهندسی خدمات طراحی تفصیلی را انجام می دهد. کلیه نقشه های اجرایی Shop Drawing که می بایستی به پیمانکاران ساخت ارائه شود در طراحی تفصیلی حاصل می شود.

مهندسی پایه و تفصیلی

خدمات طراحی شرکت بامداد قرن دانش بصورت کامل و با استفاده از جدیدترین نرم افزارها می باشد. باتوجه به ارائه خدمات قرارداد EPC توسط این شرکت، طراحی مهندسی پایه و تفصیلی در راستای این قراردادها می باشد. تأمین لایسنس و دانش فنی پروژه ها نیز توسط تیم ما قابل انجام است. این شرکت در صنایع بزرگی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع برق و الکترونیک، صنایع معدنی و موارد دیگر حضور دارد. تجربه سال های گذشته تیم مدیریتی این شرکت ارائه خدمات طراحی و مهندسی را بسیار مطلوب می سازد. این شرکت آمادگی دارد تا در کنار سرمایه گذاران محترم کلیه اسناد مناقصه برای شناسایی پیمانکاران ساخت را فراهم نماید. کلیه خدمات طراحی پروژه های سرمایه گذاری از مفهومی تا تفصیلی توسط ما ارائه می گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top