skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
مراحل خط تولید رب گوجه

مراحل خط تولید رب گوجه

خط تولید رب گوجه

از جمله پرمصرف ترین چاشنی ها در طبخ غذا رب گوجه است. رب همان پوره گوجه می باشد. حجم مصرف بسیار بالایی در کشور ما دارد. به جهت کشت گوجه در کشور کارخانجات خط تولید رب گوجه در ایران زیاد است. کارشناسان ما تجربه بسیار مناسبی در خدمات مهندسی طراحی، ساخت دستگاه ها و تجهیزات و راه اندازی خط تولید رب را دارند.

آدرس کارخانه تولید کننده دستگاه های خط تولید رب گوجه

شرکت ما بعنوان یکی از معتبرترین شرکت های ایرانی، کل خط تولید رب را طراحی، احداث، نصب و راه اندازی می نماید. کلیه دستگاه ها و تجهیزات و ماشین آلات خط تولید رب در کارخانه ما تولید می گردد. کارخانه احداث این دستگاه ها و تجهیزات در مشهد قرار دارد.

  • آدرس کارخانه: مشهد، شهرک صنعتی چناران، فاز ۱، نبش کوشش 8
  • آدرس دفتر مشهد: مشهد آزادی۷۷، پلاک۱۴، واحد۲
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، صادقیه، ستارخانه، بعد از خسرو، مجتمع اداری دریای نور، واحد 12

تماس با واحد فروش

لطفا جهت دریافت مشاوره و اطلاعات و لیست قیمت دستگاه ها و تجهیزات خط تولید رب با دفتر مرکزی تهران تماس بگیرید:

تلفن ثابت:   02144241238

همراه:    09125856401

 

فرایند تولید رب

کانال دریافت

اولین مرحله از خط تولید، کانال دریافت گوجه می باشد. کانال دریافت همراه با دو عدد پمپ لجن کش، دو عدد صافی فیزیکی و به همراه شاسی می باشد.

شستشو و سورتینگ

گوجه نسبت به سایر میوه ها آلودگی های میکروبی بیشتری دارد. برخلاف میوه هایی نظیر سیب که صرفا آلودگی خاکی دارند. لذا پس از دریافت، خط شستشوی آن طولانی تر است. این شستشو در چند مرحله انجام می گردد. یک کانال 20 متری، سپس الواتور و یک کانال 10 متری شستشوی دیگر دارد. گوجه ها با استفاده از این الواتور در مسیر هم شسته و هم منتقل می گردند.

گوجه ها پس از مرحله دریافت و شستشو به خط سورتینگ منتقل می گردند. در این بخش گوجه های خراب بصورت کامل جدا می گردند. همچنین آلودگی های گیاهی و غیره نیز کاملا از گوجه جدا می شوند. پس از این مرحله مجدد گوجه ها شستشو می شوند.

 

 میزان مصرف آب

در خط تولید رب در شستشوی اول آب کثیف تراست. اما در شستشوی دوم آب خیلی تمیز تر است. این آب به قسمت تصفیه پساب کارخانه منتقل می گردد و پس از تصفیه، مجدد در خط تولید استفاده می گردد. لذا میزان هدر رفت آب در خط تولید رب بسیار ناچیز است. حجم آب مورد نیاز به اندازه یک اینچ کفایت می کند. آب شستشو بصورت کامل سیرکوله میشود. آب از این بخش به یک استخر منتقل می گردد. عملیات تصفیه آب در آن استخر انجام می شود.

 

دستگاه خرد کن

از بخش سورتینگ به دستگاه خرد کن منتقل می گردد. خرد کن درواقع گوجه را به خمیر تبدیل می نماید. به میوه خرد شده مش نیز گفته می شود. این دستگاه خرد کن تا ظرفیت 60 تن کار می کند و مشابه نمونه های اروپایی است. این دستگاه از جمله بخش های اصلی خط تولید است. درصورتی که بخواهید به راندمان تولید بالا برسید این دستگاه بسیار تأثیرگذار است.

دستگاه خردکن بصورت کامل در داخل کارخانه و توسط کارشناسان ما تولید می گردد. طراحی و کیفیت قطعات استفاده شده در این دستگاه بسیار بالا است. بصورت کامل قابل رقابت با نمونه های اروپایی خود می باشد.

مونوپمپ و قیف

از این بخش به مونو پمپ منتقل می گردد. مونو پمپ خمیر گوجه را به پری هیتر منتقل می نماید. بالای مونوپمپ دارای پل شکن 35 تن است. کار مونو پمپ انتقال گوجه های تمیز و شسته شده می باشد.

 

بخش آنزیم زنی

قبل از ارسال به پری هیتر بخش آنزیم زنی نیز وجود دارد تا میوه خرد شده کیفیت خود را از دست ندهد. به این عمل فرمانتاسوین مش گفته می شود. در برخی میوه ها نظیر سیب بعد از خردشدن می بایستی جلوی کاهش کیفیت و از دست رفتن رنگ مش گرفته شود. لذا در برخی خطوط تولید پوره میوه این بخش آنزیم زنی وجود دارد. آنزیم زنی کیفیت میوه خرد شده را حفظ می نماید. برای تولید رب این دستگاه می تواند اختیاری باشد.

پری هیتر

مرحله بعدی در خط تولید رب دستگاه پری هیتر است. پری هیتر در واقع هم عملیات پیش پخت را انجام می دهد و هم اینکه رنگدانه گوجه را حفظ می نماید. رنگدانه گوجه و سایر میوه ها در پوست آن وجود دارد و نباید از بین برود. پری هیتر هم بایستی در دمای پایین کار کند و هم در دمای بالا. عملیات در پری هیتر به نحوی است که رنگدانه و کیفیت میوه خرد شده حفظ گردد. پیش گرم کردن میوه خرد شده سبب خواهد شد که مراحل بعدی با راندمان بالاتری انجام گردد.

 

صافی توربو (توربو فیلتر)

گوجه خمیر شده و پیش پخت شده از پری هیتر به صافی توربو منتقل می گردد. توربو فیلتر صافی مورد استفاده در خط تولید رب گوجه می باشد. پوست و دانه گوجه در این مرحله بایستی از آب گوجه جدا گردند. صافی به نحوی عمل می کند که یک آب گوجه یک دست و همگن بدست آید. غلظت این آب پایین است و در واقع بریکس آن اندک می باشد. لذا نیاز است تا آب گوجه در دستگاه تغلیظ به حداقل مورد نیاز کاهش یابد.

 

دستگاه تغلیظ یا کانتینیوس

مهم ترین دستگاه در خط تولید رب گوجه دستگاه تغلیظ و یا همان کانتینیوس می باشد. در این دستگاه بویلرها، دیگ های پخت و مبدل های حرارتی وجود دارد. کیفیت تجهیزات این بخش از تولید بسیار مهم است. پخت نهایی و تولید رب گوجه با بریکس استاندارد در این مرحله انجام می گردد. کل این دستگاه از استینلس استیل (فولاد ضد زنگ) درست شده است.

تکنولوژی ساخت مجموعه تجهیزات بخش تغلیظ توسط مهندسین ما طراحی گردیده است. دستگاه تغلیظ ساخت کارشناسان ما از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است. این دستگاه کیفیت نهایی رب تولیدی را سبب می گردد.

در این دستگاه آب گوجه در حد استاندارد بخار می گردد. دستگاه تغلیظ بریکس رب گوجه را به 38 می رساند. بریکس همان شاخص فیزیکی غلظت رب گوجه می باشد. پس از آن به داخل بشکه ریخته می شود.

 

دستگاه اسپتیک

برای مقاصد صادراتی رب گوجه بایستی دستگاه اسپتیک وجود داشته باشد. این دستگاه رب گوجه را عاری از هرگونه آلودگی و باکتری بسته بندی می نماید. درصورتیکه رب در دستگاه اسپتیک بسته بندی گردد به راحتی می توان تا 2 سال نگهداری نمود. برای نگهداری رب گوجه اسپتیک شده، نیازی به یخچال نمی باشد. فرایند نگهداری این نوع رب بسیار ساده و کم هزینه است. تازگی رب گوجه تا 2 سال حفظ می شود. در اینصورت می توان به راحتی آنرا به مقاصد صادراتی ارسال نمود.

شرکت هایی که رب گوجه تولیدی خود را بصورت فله صادر می نمایند به دستگاه اسپتیک نیاز دارند. این دستگاه قیمت نسبتا بالایی دارد اما برای بحث صادرات لازم و ضروری است. کارشناسان ما می توانند این دستگاه را با بالاترین کیفیت و استاندارد برای کارخانه شما طراحی نمایند. درصورت نصب این دستگاه در انتهای خط تولید، محصول تولیدی به راحتی بسته بندی و نگهداری می شود.

درآمد صادراتی رب گوجه بالااست. این درآمد بصورت ارزی است و توجیه اقتصادی کارخانه را تا حد مطلوبی افزایش می دهد. قیمت تمام شده رب گوجه به جهت دسترسی به گوجه ارزان، در کشور ما بسیار پایین است. لذا حاشیه سود صادراتی رب گوجه ایران بالاست. اهداف صادراتی کشورهای همسایه می باشند. رب گوجه ایران را با قیمت مناسبی خریداری می نمایند.

 

خط بسته بندی

درصورتیکه خود کارخانه خط بسته بندی داشته باشد، رب گوجه در قوطی های فلزی کوچک بسته بندی می گردد. در غیر اینصورت بصورت فله در بشکه به شرکت های دیگر ارسال می گردد. در خط بسته بندی رب گوجه تولید شده بخش پاستور، پر کن، درب بند و تونل پخت وجود دارد. برخی مشتریان کار بسته بندی در قوطی های کوچک را خود انجام می دهند و برخی بصورت فله محصول خود را می فروشند. درصورتیکه بسته بندی در سایز کوچک توسط خود کارخانه انجام شود نیاز است که خط بسته بندی به انتهای خط تولید اضافه گردد. این بخش از خط تولید بنا به نیاز مشتری نصب می گردد.

طراحی، نصب و راه اندازی خط تولید رب توسط شرکت ما انجام می گردد. تخصص ما تولید دستگاه های صنایع غذایی می باشد. ما با شرکت هایی نظیر بوخر آلمان، و تروپیکال فود ایتالیا در ارتباط هستیم. اگ نیاز به دستگاه ها و تجهیزات از این شرکت ها داشتید با ما در میان بگذارید.

برخی کارخانه ها نیز رب گوجه را بصورت فله خریداری می نمایند و صرفا عمل بسته بندی را انجام می دهند. این کارخانه ها بخش تولید ندارند و صرفا بسته بندی هستند. این کارخانه ها دارای برند و نشان تجاری هستند و محصولات را با نام و نشان تجاری خود به بازار داخلی و خارجی عرضه می کنند.

بسته بندی در قوطی کوچک بسیار با اهمیت است. این پروژه حساسی است. توجیه اقتصادی این خط به عملکرد خط بسیار بستگی دارد. بسته بندی بایستی با کیفیت و کمیت مناسب صورت گیرد تا توجیه پذیری خط افزایش داشته باشد. بعد از آن بخش شرینگ و بسته بندی و ارسال به بازار وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top