skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
مراحل خط تولید کنسانتره میوه

مراحل خط تولید کنسانتره میوه

مراحل تولید کنسانتره میوه

در کشور ما میوه های مختلف در طول سال تولید می گردند. لذا یک خط تولید کنسانتره میوه در کل دوازده ماه سال می تواند فعال باشد. باتوجه به اینکه میوه های مختلفی می توانند بعنوان خوراک خط تولید کنسانتره میوه وارد خط تولید شوند لذا در کل سال می توان از آن استفاده نمود. زمانی که فصل برداشت سیب است خوراک خط تولید کنسانتره میوه سیب می باشد. بعد از ان انگور سپس کیوی و خرما، هلو، زردآلو، شلیل و سایر میوه ها می توانند بعنوان خوراک باشند. در این بخش تشریح مراحل تولید کنسانتره میوه انجام می گردد.

بزرگترین تولید کنندگان خط تولید کنسانتره میوه شرکت تروپیکال فود ایتالیا و همچنین شرکت بوخر آلمان می باشند.

خط تولید کنسانتره میوه ها صرفا در بخش دریافت متفاوت می باشند. یعنی بخش دریافت میوه جهت انتقال به خط تولید کمی باهم تفاوت دارد. از بخش دریافت به بعد بقیه دستگاه ها و ماشین آلات خط تولید مشترک است. اگر بخواهید میوه های مختلفی وارد خط تولید کنسانتره میوه نمایید صرفا بخش دریافت را تغییر خواهید داد. مثلا خط دریافت انگور یک بخش خوشه گیر دارد. برای خرما و زردآلو یه هسته گیر دارد و یه هسته شور نیز دارد. برای انار صرفا یک دانه گیر دارد.

در حال حاضر کنسانتره تولیدی ایران بصورت کامل صادراتی می باشد. بازارهای بین المللی از کنسانتره تولیدی ایران استقبال می نمایند. مطلوبیت مناسبی در این خصوص در بازارهای بین المللی وجود دارد.

کارخانه احداث خط تولید کنسانتره میوه

شرکت ما بعنوان اولین شرکت ایرانی، کل خط تولید کنسانتره میوه را طراحی، احداث، نصب و راه اندازی می نماید. کلیه دستگاه ها و تجهیزات و ماشین آلات خط کنسانتره میوه در کارخانه ما تولید می گردند. کارخانه احداث این دستگاه ها و تجهیزات در مشهد قرار دارد.

  • آدرس کارخانه: مشهد، شهرک صنعتی چناران، فاز ۱، نبش کوشش 8
  • آدرس دفتر مشهد: مشهد آزادی۷۷، پلاک۱۴، واحد۲
  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، صادقیه، ستارخانه، بعد از خسرو، مجتمع اداری دریای نور، واحد 12

لطفا جهت دریافت مشاوره و اطلاعات و لیست قیمت دستگاه ها و تجهیزات خط تولید کنسانتره انواع میوه با دفتر مرکزی تهران تماس بگیرید:

تلفن ثابت:   02144241238

همراه:    09125856401

فرایند تولید کنسانتره میوه

خط دریافت

اولین بخش از تشریح مراحل تولید کنسانتره میوه بخش خط دریافت است. در خط دریافت، میوه ها بصورت کامل شستشو شده و به خط سورتینگ ارسال می گردند. سورتینگ روی آنها انجام می گردد. همانگونه که گفته شد در خط کنسانتره میوه، صرفا دستگاه دریافت میوه تفاوت دارد. سایر دستگاه ها و تجهیزات خط تولید کنسانتره میوه پس از دریافت در بین سایر میوه ها مشترک است.

دستگاه مونو پمپ

پس از بخش دریافت، میوه ها با استفاده از مونوپمپ وارد بخش پرس می شوند. دستگاه مونوپمپ یک قیف هم دارد و کار آن انتقال میوه ها به دستگاه پرس است.

دستگاه پرس

دستگاه پرس از جمله دستگاه های اصلی در خط تولید کنسانتره میوه است. کیفیت عملکرد این دستگاه در راندمان و کیفیت محصول تولیدی بسیار تأثیرگذار است. میوه ها در دستگاه پرس ریخته می شوند. دستگاه دارای تکنولوژی بسیار پیشرفته ای است. پرس ها بصورت 8 تا 12 تن می باشند. بسته به حجم فعالیت کارخانه می توان اندازه پرس را انتخاب نمود. اگر بخواهید همزمان چند میوه کار کنید بهتر است که چند تا پرس بصورت موازی در خط تولید نصب نمایید. میوه با استفاده از دریافت های جدا به هریک از این پرس ها منتقل می گردند.

پرس های تحت فشار بسیار بالا که روی میوه ها انجام می دهند، آب و تفاله میوه را جدا می کنند. آب میوه ارسال میگردد به سمت ویبراتور و کامل همزده می شود سپس به داخل مخزن ارسال می گردد. تفاله ها با استفاده از بالابر از خط تولید جداشده و به بیرون منتقل می گردند. تفاله ها بعنوان خوراک دام استفاده می گردند.

دستگاه الترافیلتر

در این  بخش از تشریح خط تولید کنسانتره میوه به الترافیلتر می رسیم. آب میوه ارسالی به مخزن سپس به الترا فیلتر ارسال می گردد. کار الترا فیلتر این است که کنسانتره را بسیار شفاف می نماید. شفافیت آب میوه باید 98 درصد باشد. یعنی میزان کدری آن حداکثر 2 درصد گردد. پس از آنکه آب میوه به شفافیت مورد نظر رسید، از الترا فیلتر به مخازن ریخته و ته نشین می گردد.

دستگاه تغلیظ

در این مرحله و پس از رسیدن به شفافیت مورد نظر آب میوه از مخازن ته نشینی به دستگاه تغلیظ ارسال می گردد. دستگاه تغلیظ با استفاده از حرارت آب اضافی را تبخیر می نماید تا بریکس آب میوه بهبود یابد. بریکس آب میوه به 70 الی 85 درصد افزایش می یابد. میزان غلظت آب میوه با شاخص بریکس اندازه گیری می گردد. هرچه میزان بریکس کنسانتره میوه بالا باشد، نشان دهنده آن است که میزان غلظت آن بالا است.

دستگاه آروماگیر

بصورت موازی با ارسال به دستگاه تغلیظ بخش آروماگير وجود دارد. دستگاه آروماگیر بصورت اختیاری می باشد. درواقع آروماگیری همان اسانس میوه است. وقتی بخارات واحد تغلیظ کندانس گردد، اسانس میوه تولید میگردد. این یک محصول جانبی است و درصورت نیاز مشتری این بخش به خط تولید اضافه می گردد. آروماگیری از بخش هاي اواپراتور، تجزيه جزء به جزء و سرد کن تشکيل شده است.  در این بخش اواپراتور و دیگ بخار وجود دارد که آب را بخار می کند. بخش کولینگ تاور نیز وجود دارد که بخارات را مجدد سرد می نماید.

 

دستگاه اسپتیک

در مرحله بعد آب میوه تغلیظ شده از دستگاه تغلیظ به دستگاه اسپتیک ارسال می گردد. این دستگاه با انجام عملیات پاستوریزاسیون و استریلیزاسیون، بسته بندی کنسانتره میوه را به نحوی انجام می دهد که بدون نیاز به یخچال و در شرایط عادی انبارداری بتوان تا بیش از 2 سال کنسانتره میوه را نگهداری نمود. درصورتیکه بسته بندی با دستگاه اسپتیک انجام گردد، برای نگهداری کنسانتره میوه نیازی به یخچال نمی باشد. این کنسانتره که با استفاده از دستگاه اسپتیک بسته بندی شده است عاری از هرنوع آلودگی است. در مواقعی که صادرات کنسانتره انجام می گیرد و یا برای بسته بندی های کوچک تر به جای دیگری ارسال می شود نیاز است تا با استفاده از دستگاه اسپتیک، کنسانتره میوه بسته بندی گردد.

نسبت تبدیل میوه به کنسانتره میوه

نسبت تبدیل میوه به کنسانتره در خط تولید کنسانتره میوه 6 به 1 می باشد. با استفاده از 6 کیلو میوه می توان یک کیلو کنسانتره میوه بدست آورد. البته این نسبتی درخصوص میوه هایی نظیر انگور متفاوت است. از هر 2 کیلو انگور یک کیلو کنسانتره بدست می آید که نسبت خوبی است.

 

شربت های بسته بندی که در مغازه ها به فروش می رسد در واقع همان کنسانتره میوه است که یک مرحله بدان آب اضافه شده است. آب میوه هایی که در بازار است برای هر یک لیتر کنسانتره، بدان 6 لیتر آب اضافه کرده اند. مصرف کننده نهایی نیز بازهم بدان آب اضافه خواهد نمود.

 

جهت تهیه گزارش توجیهی و بمنظور تأمین مالی احداث خط تولید کنسانتره میوه با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top