skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12

نرم افزار Bentley SACS

Bentley-SACS-Cover

آشنایی با نرم افزار Bentley SACS

SACS محصولی از شرکت Bentley است که یکی از نرم افزارهای آنالیز سازه‌های دریایی بوده و به شکل تخصصی برای تحلیل دینامیک و غیر خطی سازه‌های دریایی استفاده می شود. این نرم افزار یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای تحلیل سازه‌های دریایی به خصوص سازه‌های استاتیک همچون چاه‌های استخراج نفت و سازه‌های معلق روی دریا است و امکانات بی‌نظیری را در اختیار مهندسان قرار می‌دهد. با استفاده از نرم افزار SACS می‌توان انواع زیادی از سازه‌های دریایی را طراحی و شبیه‌سازی کرد و شرایط واقعی آن‌ها را مورد مطالعه و بررسی مهندسی قرار داد.

استفاده از سکوهای نوع جکت به منظور استخراج نفت و گاز از میادین فراساحلي در خليج فارس بسيار متداول است. ساخت سکوهای دریایی در کشور ایران چندین دهه سابقه دارد اما کار طراحی سکوها در چند سال اخیر آغاز شده است و پیش از این توسط شرکت­ های خارجی انجام می­ شد. به همین جهت در حال حاضر نياز به نيروهاي متخصص در این زمینه بیش از گذشته احساس می شود. نرم افزار SACS بدون شک برترین و متداول ­ترین نرم افزار طراحی سکوهای نوع جکت در جهان محسوب می شود و در ایران نیز تنها نرم افزار مورد استفاده در این زمینه می باشد.

این نرم ­افزار دارای ماژول ­های مختلفی است و قابلیت پشتیبانی از تمامی تحلیل­ های مورد نیاز جهت طراحی یک سکوی ثابت را دارد. انواع تحلیل­ های خطی و غیر خطی، استاتیکی و دینامیکی و تمامی تحلیل­ های مربوط به حمل و نصب سکوهای ثابت به خوبی توسط نرم ­افزار SACS پوشش داده می شوند. این نرم افزار می‌تواند در چهار زمینه ذیل سازه‌های دریایی را مورد تحلیل قرار دهد؛

  • تحلیل غیر خطی سازه‌های دریایی که بیشتر در صنعت نفت و سازه‌های نفتی استفاده می شود.
  • تحلیل دینامیکی و شبیه سازی رفتاری سازه که به مهندسان کمک می‌کند تا بتوانند عمر مفید آن را بهبود ببخشند.
  • تحلیل ضربه که در شرایط بحرانی نظیر جنگ یا زلزله مورد استفاده قرار می‌گیرد، با استفاده از این ماژول می‌توان مقاومت سازه به ضربه‌های وارد شده را محاسبه نمود.
  • تحلیل برخورد و تحمل نیرو هنگامی که دو سازه‌ی دریایی با هم برخورد می‌کنند را محاسبه کرد.

برای طراحان سازه های دریایی و توربین ها، Bentley SACS می تواند با نرم افزار دیگری همچون GH Bladed و FAST باشد مجتمع شود.

Bentley-SACS

خصوصیات و ویژگی های  کلیدی نرم افزار Bentley SACS

  • تجزیه و تحلیل ساختاری غیر خطی
  • تجزیه و تحلیل پاسخ دینامیکی با توجه به بارهای محیطی
  • تجزیه و تحلیل اثرات ضربه
  • تجزیه و تحلیل شدید بار تصادفی
  • یک محیط تجزیه و تحلیل یکپارچه
  • تحلیل غیر خطی سازه ها و دینامیک سازه ها
  • اطمینان از انطباق با کدهای طراحی دریایی
  • بهبود تجزیه و تحلیل و فرایند طراحی برای انواع سازه های دریایی

شما  نیز اگر تمایل دارید که از امکانات و ظرفیت های  این نرم افزار در  انجام پروژه های علمی شرکت خود بهره ببرید ، می توانید جهت تهیه نسخه  اورجینال این برنامه به سایت شرکت کامفار پرو مراجعه نمائید و ضمن تهیه نسخه اصلی این نرم افزار ،  از کلیه امکانات و خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره مند شوید .

نصب نسخه آزمایشی جهت اطمینان شما از اورجینال بودن نرم افزار ، گارانتی 5 ساله و نیز پشتیبانی و پاسخ گوئی آنلاین و سریع از جمله خدماتی می باشد که توسط مجموعه کامفار پرو در اختیار مشتریان و خریداران نرم افزار های مهندسی قرار می گیرد.

شرکت سازنده: Bentley

وبسایت شرکت: www.bentley.com 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top