skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12

نرم افزار Etap PowerStation

ETAP-Logo-1

آشنایی با نرم افزار Etap PowerStation

نرم افزار قدرتمند Etap PowerStation، به منظور تحلیل و آنالیز سیستمهای قدرت به کار گرفته می شود كه دارای كتابخانه داده (Library) ایده آل برای انتخاب مشخصات و جزئیات تجهیزات موجود در تاسیسات الكتریكی است، در تهیه این نرم‌افزار از استاندارد IEC و در برخی از موارد نظیر سیستم زمین از استانداردهایی مانند IEEE 80 استفاده شده است، با استفاده از این نرم‌افزار تمام مطالعات سیستمی ضروری بر پایه استاندارد API RP540 شامل محاسبات اتصال كوتاه، پخش بار، هماهنگی بین رله‌های حفاظتی، بررسی شرایط راه‌اندازی موتورهای الكتریكی، بررسی هارمونیكی سیستم و …. قابل اجرا می باشد.

بهترین نرم افزار آنالیز و شبیه سازی در میان نرم افزارهای رشته برق و قدرت، نرم افزار Etap PowerStation است. نرم افزار آنالیز Etap PowerStation یک نرم افزار جامع جهت طراحی و عملکرد تولید، شبیه سازی و توزیع سیستمهای توان الکتریکی است. می توان ادعا کرد که این نرم افزار یک شبیه ساز گرافیکی سیستم های تولید و توزیع فشار قوی می باشد.

powerstation

خصوصیات و ویژگی های  کلیدی نرم افزار Etap PowerStation

  • این نرم افزار همانند تمام نرم افزار شبیه سازی، دارای یک کتابخانه مجزا می باشد. در این کتابخانه می توان به موارد ذیل دسترسی پیدا کرد:
    مدل های مداری یک موتور الکتریکی، کابل، انواع موتور الکتریکی، حفاظ حرارتی کابل، فیوزها، مدارهای حفاظتی ولتاژ بالا و پایین، بار بر روی یک موتور و ….
  • در این نرم افزار می توان موارد زیر را مدل و شبیه سازی کرد:
    فلوی توان در یک بار الکتریکی
    اتصال کوتاه در یک مدار DC
    اتصال کوتاه مدار
    قابل اطمینان بودن یک سیستم
    شروع به کار یک موتور
    جریان بهینه توان در یک ایستگاه توان
    هارمونیکها (به طور مثال در موتورها، اینورترها یا  UPS)
    تخلیه یک باتری
    جریان DC در یک بار
    پایداری در حالتهای گذرا
  • در این نرم افزار، طرح ها به صورت گرافیکی رسم  و شبیه سازی کامل می شود. همچنین با دو بار کلیک بر روی هر یک از اجزاء کتابخانه، مشخصات این اجزاء قابل پیکربندی است.
  • ابزارهایی که برای امر طراحی قابل دسترس می باشد عبارتند از:
    باس ها، راکتورها و محدود کننده های جریان، سنکرون، ترانسهای دو و سه سیم پیچ، خطوط انتقال، کابل ، امپدانس، اینورتر، ژنراتور، موتور موتور القایی، موتور DC و کلیه اجزاء جانبی جهت راه اندازی و کنترل آن، مبدل DC به DC و UPS ، VF

شما می توانید جهت تهیه و استفاده از این نرم افزار کاربردی به سایت شرکت کامفار پرو مراجعه کرده و نسخه کاملاً اورجینال این برنامه را تهیه کنید.

گارنتی پنج ساله به همراه پاسخگوئی آنلاین و امکان نصب آزمایشی نرم افزار از جمله خدماتی است که توسط این مجموعه به خریداران نرم افزار های مهندسی ارائه می گردد.

شرکت سازنده: Etap

وبسایت شرکت: www.etap.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top