skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
گزارش توجیهی طرح بروزسانی ماشین آلات کارخانه تولید ریل ساچمه ای با نرم افزار کامفار Camfar

گزارش توجیهی طرح بروزسانی ماشین آلات کارخانه تولید ریل ساچمه ای با نرم افزار کامفار camfar

معرفی محصول

محصول تولیدی طرح ریل ساچمه ای سه تیکه با نام شابرن می باشد. براساس تقسیم بندی های وزارت صنعت، معدن و تجارت کد ISIC محصول مورد نظر 2893412435 می باشد.

شابرن یکی از نام های اصیل ایرانی می باشد که در باستان قدیم فولادی وجود داشت به نام شابرن که برای ساخت سپر جنگی و نیزه و شمشیر مورد استفاده قرار میگرفت. ریل ساچمه ای سه تیکه و دو تیکه مصارف فراوانی دارد. در صنعت اجاق گاز و یخچال های صنعتی و تابلو های برق صنعتی به ویژه صنعت چوب کابینت و مبلمان کاربرد داردکه این نوع ریل ها اکنون در منازل روستایی تا منازل سطح بالا و پیشرفته قابل مشاهده می باشد.

 ریل ساچمه ای شامل دو نوع ریل ساچمه ای دو تیکه و ریل ساچمه ای سه تیکه میباشد، ریل ساچمه ای سه تیکه نیز خود شامل دو نوع ریل ساچمه ای سه تیکه پهن و ریل ساچمه ای سه تیکه باریک است. ریل ساچمه ای سه تیکه پهن و باریک و ریل ساچمه ای دو تیکه از نظر ضخامت و کارایی  دارای تنوع در بازار یراق کابینت میباشند.ریل ساچمه ای دو تیکه اغلب برای کشو های بسیار کوچک که جنبه فانتزی دارند مانند کشو میز ال سی دی و میز تلویزیون ام دی اف استفاده میگردد چون که ریل ساچمه ای دو تیکه قدرت جابجایی کشو سنگین را ندارد.

 ریل ساچمه ای سه تیکه پهن اغلب برای کشو کابینت و یا هر کشویی که قرار است وزن زیادی را تحمل نماید مورد استفاده قرار میگیرد وحداقل استاندارد برای  ریل ساچمه ای پهن  از نظر وزنی به این شکل قابل تشخیص است که به ازای هر اینچ از طول ریل ساچمه ای پهن وزن آن باید برابر و یا بیشتر از ۶۰ گرم باشد بطور مثال یک ریل ساچمه ای پهن به طول پنجاه سانتیمتر یا همان بیست اینچ باید برابر و یا بیشتر از ۱۲۰۰  گرم باشد.اگر  ریل ساچمه ای پهن که به عنوان ریل ساچمه ای پهن  شناخته میشود دارای ضخامت سه تیکه به ترتیب بزرگتر به کوچکتر ۱٫۲-۱٫۲-۱٫۵ باشد و هنگام باز و بستن کشو صدای ناهنجار و بلند ایجاد نکند و دارای ترمز انتهایی بسته شدن محکم باشد، میتوان گفت که این ریل ساچمه ای تا حدی به استاندارد نزدیک است.

با اینکه تاکنون کلیه مدل های ریل ساچمه ای مصرفی در بازار ایران  از کشور چین وارد میشدند اما اکنون برخی از صنعتگران و تولید کننده گان به فکر تولید ریل ساچمه ای افتاده اند و خط تولید و ماشین آلات تولید ریل ساچمه ای را وارد ایران کرده اند واکنون در بازار یراق می توانید چندین مارک ایرانی را پیدا کنید بااینکه اینتولیدکنندگان  ریل ساچمه ای هنوز اول راه هستند ولی می توانیم ببینیم کیفیتریل های تولید شده  تا حدی قابل قبول است و جای امیدواری هست که در آینده نه چندان دور تولید کنندگان  ریل ساچمه ای بتوانند محصولات تولیدی خود را صادرنمایند.

 شایان ذکر است که ریل ساچمه ای در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرارمیگیرد و بازار بسیار بزرگی  برای ریل ساچمه ای وجود دارد

هدف از اجرای طرح

آقای یارمراد یوسف شاهی از سال 1370 کارخانه تولید انواع کشوی ساچمه ای را با برند شابرن احداث و راه اندازی نموده است. در طول سال های گذشته بصورت شخص حقیقی اقدام به تولید نموده است و در حال حاضر بخشی از بازار تولید محصول رو در اختیار دارد. ایشان در حال حاضر درنظر دارند با اخذ تسهیلات، دستگاه ها و تجهیزات خود را به روزرسانی نمایند و بدین ترتیب کیفیت و ظرفیت تولید محصولات را به نحو مطلوبی ارتقاء بخشند. لذا بخش عمده ای از هزینه های سرمایه گذاری طرح قبلا انجام شده است و صرفا از تسهیلات دریافتی جهت خرید ماشین آلات و دستگاه های جدید مورد نیاز استفاده خواهد شد.

تا قبل از تحریم ها بازرگانان زیادی این محصول را از چین و اروپا وارد می کردند که اکنون هم در انبار ها موجود می باشد. تولید این محصول در کشور چند ویژگی دارد.

  1. جلوگیری از خروج ارز
  2. رونق تولید داخلی
  3. اشتغال تعداد زیادی نیروی کار
  4. گردش سرمایه در داخل
  5. صادرات به کشور های همسایه و ارز آوری

بازار هدف پیش بینی شده           

عمده مصرف کشور از طریق واردات تأمین می گردد و در سال های گذشته کشور به واردات این محصول وابسته بوده است. با اجرای این طرح شرکت تأمین بازار داخل و همچنین صادرات به کشورهای همسایه را مدنظر قرار داده است.

مطالعات فنی

فرایند تولید

برای تولید این محصول حدودا تعداد 15 دستگاه اختصاصی و 10 دست قالب اختصاصی نیاز دارد.

فرایند تولید شامل مراحل زیر می باشد.

  1. خرید ورق به صورت کویل 7 ال 10 تن
  2. حمل به برشکاری جهت برش با سایز های دقیق به صورت طولی و تبدیل به کویل های با عرضی مشخص
  3. حمل به کارخانه
  4. کنترل تمام جوانب (ضخامت ،عرض ورق و کیفیت ورق) تایید و تحویل انبار می گردد.
  5. راه اندازی ماشین های نورد شماره 1 ، 2 و 3 بدنه اصلی کالا
  6. راه اندازی ماشین تولید شبکه ساچمه
  7. راه اندازی ماشین ساچمه زنی
  8. راه اندازی ماشین برج جناقی بر روی قطعه شماره 1
  9. تزریق و تولید نوار های ساچمه بین قطعه 2 و 3
  10. تولید و تزریق قطعات پلاستیکی
  11. راه اندازی ماشین ساچمه زنی نوار های پلاستیکی
  12. فضای مناسب برای خط تولید300 متر مربع
  13. فضای مناسب جهت انبار مواد اولیه 100 متر مربع
  14. فضای مناسب جهت انبار محصول تولید شده 200 متر مربع
  15. برق مورد نیاز 100 آمپر
  16. کمپرسور باد جهت سیستم پنوماتیک ماشین آلات 2000 لیتر

ورق مصرفی به دو صورت مورد استفاده جهت تولید محصول ریل قرار میگیرد.

  1. به صورت ورق های St12 یا St13 روغنی که ورق ویژه ای جهت قطعات پرسی می باشد قابلیت تغییر شکل را به راحتی دارد و در موقع تغییر شکل توسط قالب انعطا پذیری لازم را دارد که بعد از عملیات شکل گیری و کنترل نهایی به قسمت آبکاری ارسال می شود که توسط مواد شیمیایی مربوط عملیات آبکاری گالوانیزه به صورت کاتالیزور آندو کاتود انجام میگیرد و بعد برای مونتاژ قطعات به سالن مونتاژ ارسال می شود و توسط ماشین ویژه قطعات تولید شد بر روی هم سوار و بعد از مونتاژ مورد کنترل نهایی قرار می گیرد و به ماشین بسته بندی تحویل که کارتن ها به صورت 15 جفتی بسته بندی شده و تحویل انبار میگردد.
  2. به صورت ورق های گالوانیزه آماده در بازار خریداری می شود و بعد از تولید توسط ماشین  های نورد و قالب های مربوط دیگر نیازی به آبکاری گالوانیزه ندارد برای مونتاژ به ماشین مونتاژ ارسال می گردد و طبق برنامه بالا مراحل را طی می کند.

کشویی ریل ساچمه ای در اندازه های 25 سانتی متر الی 70 سانتی متر تولید می شود و مصرف دارد که عمده نیاز مصرف کنندگان 35 الی 50 سانت می باشد.

  1. ساچمه مورد مصرف با قطر 7/4 میلیمتر که قابل تهیه در داخل و خارج می باشد.
  2. چسب گیریس مصرفی قابل تهیه در داخل (تبریز)

اطلاعات مالی طرح

نتایج مالی طرح از دیدگاه کل سرمایه گذاری

This Post Has 2 Comments
    1. سلام به خیلی فاکتورها بستگی داره ولی حدودا سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح 80 میلیارد تومان خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top