skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
طرح توجیهی افزایش ظرفیت تولید فرآورده های لبنیاتی با نرم افزار کامفار Comfar

طرح توجیهی افزایش ظرفیت تولید فرآورده های لبنیاتی با نرم افزار کامفار Comfar

معرفی محصولات

محصولات تولیدی طرح فراورده های لبنیاتی می باشد که در سه دستبه بندی کلی شیر پاستوریزه، انواع ماست و همچنین انواع دوغ قرار دارد. براساس تصمیمات و برنامه ریزی های انجام شده از سوی شرکت در حال حاضر هدف از اجرای طرح تولید محصولات در این دسته بندی ها می باشد که در مجوز صنایع تبدیلی اخذ شده از جهاد کشاورزی این عناوین و ظرفیت ها درج شده است. شرکت در نظر دارد در فازهای بعدی با انجام هزینه های سرمایه گذاری ثابت، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید سایر محصولات مندرج در پروانه بهره برداری را نیز فراهم نماید.

کل ظرفیت تولید براساس پروانه بهره برداری در مجموع این سه محصول 19،400 تن در سال است که شامل دستبه بندی های زیر می باشد.

مطالعات بازار

محصولات تولیدی طرح فرآورده های لبنیاتی شامل شیر پاستوریزه، ماست و دوغ در انواع بسته بندی ها و کیفیت های مورد نظر مشتریان می باشد. لذا در ادامه جهت بررسی مطالعات بازار طرح به بررسی بازار عرضه و تقاضای شیر پرداخته شده است.

بازار عرضه و تقاضای شیر

شير بهترين غذاي طبيعي و يكي از مهمترين توليدات حيواني براي مصرف انسان مي باشد. اين ماده پر ارزش به دليل داشتن دو جزء اصلي خود يعني پروتئين و كلسيم در تغذيه انسان جايگاه ارزشمندي دارد. پروتئينهاي شير بسادگي هضم مي شوند و تقريباً با هزينه اندكي تهيه مي شوند. يك ليتر شير در روز تمام نيازهاي پروتئيني اطفال زير 6 سال و بيش از 60 درصد نيازهاي پروتئيني كودكان در حال رشد ( از 6 تا 14 سال) را تأمين مي كند. همچنين براي افراد 14 تا 20 سال تقريباً نيمي از نيازهاي پروتئيني روزانه تأمين مي شود. مصرف مداوم شير در تأمين مقدار كافي كلسيم براي جلوگيري از پوكي استخوان در دوران پيري بسيار مؤثر  مي باشد. مصرف يك ليتر شير با داشتن در حدود 15/1 گرم كلسيم، نياز كلسيمي افراد در سنين مختلف را تا حدود زيادي برطرف مي كند.

علاوه بر اين دو، ماده شير در تأمين نيازهاي پروتئيني افراد نيز نقش بسزايي دارد. بخش اعظم(حدود 91 درصد) شير توليدي در جهان از گاو حاصل مي شود، هر چند در برخي از كشورها گوسفند، بز و گاو ميش توليد كننده هاي عمده شير بحساب مي آيند. بايد به اين نكته اشاره كرد كه همواره تقاضاي بازار براي شير با كيفيت بالا است، علاوه بر اين تركيبات آن نيز بايد متناسب با نياز مصرف كننده باشد.

صنعت شير براساس توانايي پستانداران مبني بر توليد شير به مقدار بيش از حد نياز تغذيه نوزادانشان بنا شده است.بخش اعظم (حدود 91 درصد)شير توليدي در جهان از گاو حاصل مي شود. اهميت تأمين غذا براي بشر هرچه بيشتر به اهميت صنعت شير افزايد. پايه گذاري صنعت شير در هر كشوري به سه عامل اصلي بستگي دارد:

 – بازار مناسب براي شير و فرآورده هاي آن

–  وسايل ونيروهاي انساني ماهر براي جمع آوري،عمل آوري و توزيع شير

– تأمين مداوم شير با كيفيت مطلوب چيزي است كه توليد كنندگان شيربايد آن را مورد توجه قرار دهند.

وضعیت تولید، مصرف، واردات شیر در ایران

بر اساس اطلاعات برگرفته شده از سایت اتاق بازرگانی تهران

http://www.tccim.ir

میزان تولید شیر در کشور از سال 80 تا 93

میزان مصرف شیر و ماست در کشور از سال 1371 تا 1395

 

اطلاعات مالی طرح

 

نتایج مالی طرح از دیدگاه کل سرمایه گذاری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top