skip to Main Content
تهران، صادقیه، ستارخان، قبل از بازار سنتی، ساختمان تجاری اداری دریای نور، پلاک 910، طبقه سوم، واحد 12
نظارت و کنترل پروژه

نظارت و کنترل پروژه

نظارت و کنترل پروژه

اجرای پروژه های سرمایه گذاری نیازمند نظارت و کنترل پروژه Project Control می باشد. بعد از آنکه طراحی فاز یک و دو مربوط به پروژه کامل شد، برنامه جامع ساختار شکست کار WBS Work Breakdown Structure  تدوین میگردد. برنامه جامع ساختار شکست کار با استفاده از نرم افزارهایی نظیر MS Project و یا Primavera انجام می شود.

بخش طراحی تفصیلی که خدمات مهندسی فاز دو را ارائه می نماید می بایستی با استفاده از این نرم افزارها، برنامه شکست کار را ترسیم نماید.

نظارت بر اجرای مراحل برنامه شکست کار و در واقع کنترل پروژه از طریق شرکت های مشاور عضو کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی انجام می شود. شرکت بامداد قرن دانش دارای رتبه از کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی در رسته نظارت بر اجرا طرح و مصرف منابع می باشد. شرکت ما مجوز ارائه خدمات نظارت و کنترل پروژه Project Control را دارا می باشد.

کارشناسان بامداد قرن دانش براساس آخرین استانداردهای بین المللی کنترل پروژه، فرایند نظارت و گزارش دهی را انجام می دهند. داشبورد مدیریتی بسیار کاربردی و گویا برای تیم مدیران طراحی می نمایند. همواره مدیران را در درک صحیح از شرایط پیشرفت پروژه یاری می کنند.

 

تعریف نظارت و کنترل پروژه

نظارت و کنترل پروژه هم از دیدگاه مالی و هم از دیدگاه زمانی و هم از دیدگاه کیفیت ساخت و ساز انجام می گردد. این آیتم ها شاخص هایی هستند که برای صاحب پروژه و یا تأمین مالی کننده آن بسیار اهمیت دارد. اینکه پروژه منابع مالی را به درستی صرف نماید و کیفیت ساخت و ساز به درستی رعایت شود پارامتر بسیار مهمی است.

درخواست کنندگان کنترل پروژه شرکت ها، بانک ها و سازمان های مختلفی می باشند که در نظر دارند مراحل اجرای پروژه ای را کنترل نمایند.

نظارت و کنترل پروژه مبحث بسیار گسترده و کاربردی است که به منظور حصول اطمینان از اجرای پروژه می بایستی به رویه های آن عمل نمود. با طراحی داشبوردهای مدیریتی که با نمودارها، پیشرفت فیزیکی هر پروژه را در لحظه نمایش می دهند، مدیران ناظر بر مراحل کار هستند. درصد پیشرفت فیزیکی پروژه و میزان انحراف آن از ارقام اولیه در ساختار جامع شکست کار WBS در لحظه نمایش داده می شود.

عارضه یابی علل عدم دستیابی به درصد پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده در WBS از طریق داشبورد مدیریتی به راحتی انجام می شود. از وقوع اتفاقات ناخواسته جلوگیری می شود. انحرافات در کمترین زمان ممکن شناسایی می شود. عقب ماندگی زمانی سریعا در داشبورد مدیران ارشد قابل مشاهده هست.

ساختار شکست کار

طراحی برنامه جامع ساختار شکست کار WBS

رتبه نظارت از کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی

بمنظور بررسی توجیه پذیری طرح های سرمایه گذاری و نظارت بر تخصیص تسهیلات به آنها، کانون مشاوران شرکت های مشاور را رتبه بندی نموده است. به شرکت های مشاور در زمینه امکانسنجی و همچنین نظارت بر اجرا طرح و مصرف منابع رتبه ارائه می گردد. شرکت های مشاور براساس دانش و تجربه و امکانات و رزومه کاری که دارند در کانون مورد ارزیابی قرار می گیرند. صرفا شرکت هایی که دانش و تخصص لازم را داشته باشند می توانند خدمات نظارت بر اجرا طرح ها را انجام دهند.

نظارت و کنترل پروژه جهت ارائه به بانک

در مواقعی که بخشی از سرمایه مورد نیاز پروژه از جانب بانک تأمین گردد، بانک نیاز به خدمات  دارد. شرکت های مشاوری نظیر بامداد قرن دانش از جانب بانک مصوب کننده تسهیلات بر مراحل اجرای پروژه نظارت می نمایند. پروژه می بایستی براساس گزارش امکان سنجی که به تصویب بانک رسیده اجرا و بهره برداری گرد.

پرداخت تسهیلات به پروژه منوط به تأیید مراحل کار از سوی شرکت های مشاور می باشد. لذا شرکت بامداد قرن دانش نظارت  را برعهده خواهد داشت و مراحل انجام کار توسط کارفرما را به بانک گزارش می نماید. از طرفی سیستم بانکی نیز مطمئن خواهد شد که پروژه مصوب در مسیر صحیح و تأیید شده به جلو می رود. همچنین کنترل می شود که کارفرما تعهدات را به درستی انجام دهد.

نظارت و کنترل پروژه جهت سرمایه گذار

در برخی مواقع تأمین مالی پروژه بصورت کامل از جانب سرمایه گذار انجام می شود. در این حالت سرمایه گذار نیاز به شرکت مشاور جهت نظارت دارد. تا پروژه بصورت کامل در مسیر پیش بینی شده حرکت نماید. نظارت کامل برمراحل اجرای طرح از دیدگاه مالی، زمانی و همچنین کیفیت ساخت می باشد. برای سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد که پروژه در مسیر پیش بینی شده حرکت نماید. میزان انحراف از WBS می بایستی به حداقل برسد. علل انحراف مشخص باشد. در داشبورد مدیریتی لحظه به لحظه در جریان امور باشد.

تیم کنترل پروژه بامداد قرن دانش

شرکت بامداد قرن دانش دارای رتبه از کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی می باشد. با تکیه بر تیم کنترل پروژه بامداد قرن دانش اجرای صحیح و مناسب پروژه های سرمایه گذاری خود را کنترل نمایید. با نظارت هایی که در طول دوران احداث بر پروژه انجام می شود کارشناسان ما گزارشات خود را به شما ارائه می نمایند تا همه چیز تحت کنترل شما باشد. کارشناسان ما از هردو نرم افزار کنترل پروژه MS Project و یا Primavera بهره می برند. با طراحی داشبورد مدیریتی توسط کارشناسان بامداد قرن دانش، برای سرمایه گذار طرح نظارت برا مراحل کار بسیار سهل می باشد.

سرمایه گذار لحظه به لحظه بر مراحل اجرای پروژه و پیشرفت فیزیکی آن نظارت دارد. شرکت بامداد قرن تمامی تخصص ها و تجارب لازم برای ارائه خدمات به شما را دارا می باشد. در کنار شما خواهیم بود. از بروز انحرافات ناخواسته جلوگیری می نمایید. پروژه را در مسیر پیشرفت هدایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top